actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th October 2013, 19:35
B*ent.Boeckmans B*ent.Boeckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Vorselaar
Posts: 69
Obama wist niet dat Merkel werd afgeluisterd

De Amerikaanse president Barack Obama wist niet dat de Amerikaanse geheime dienst NSA de Duitse bondskanselier Angela Merkel afluisterde, schrijft The New York Times vandaag. De Amerikaanse veiligheidsadviseur Susan Rice zou dat tegen haar Duitse ambtgenoot hebben gezegd.

Het afluisteren van Merkel zou zo'n 10 jaar geleden zijn begonnen, onder Obama's voorganger George W. Bush. Het is niet duidelijk waarom dat destijds gebeurde. Net zoals het ook onduidelijk blijft waarom Obama na vijf jaar presidentschap niet op de hoogte was van de afluisterpraktijken.

Bron: www.demorgen.be 26/10/2013

Eigen mening: Persoonlijk geloof ik er niet veel van. Het staatshoofd en regeringsleider van de Verenigde Staten is wel degelijk op de hoogte geweest van het afluisteren van Merkel. Weliswaar is Obama er niet mee begonnen, hij wist er wel meer van. Waarom Bush destijds begonnen is met het afluisteren van bevriende staatshoofden zoals Merkel en Sarkozy weet ik ook niet, maar in ieder geval had Barack Obama het schandaal meteen kunnen stoppen toen hij tot president werd beëdigd in 2009. Ik denk niet dat het afluisterschandaal blijvende gevolgen gaat hebben, buiten een beetje wantrouwen, daarvoor is de VS een te belangrijke bondgenoot van de Europese Unie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.