actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Zijn de plannen van de Egyptische investeerder Degla realistisch?
Ja, dit is haalbaar. 2 40.00%
Nee, Degla droomt. 3 60.00%
Stemmers: 5. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th January 2008, 17:18
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Question Toekomst van Lierse: Over the top of realistisch?

Als lezer van Gazet van Antwerpen kan ik er niet naast: Er is iets op til in Lierse! Daarom voor de sportfanaten onder ons dit onderwerp.

Ik heb in de artikels enkele zaken in het vet gezet. Dingen die mij opvielen, uitpsraken en plannen enz. Als ik het zo hoor wacht Lierse (en daarmee België ook) een GEWELDIGE VOETBALTOEKOMST! Aan goede spelers geen gebrek, aan goede stadions geen gebrek, aan goede opleiding geen gebrek én aan GELD ook geen gebrek. Want Meneer Samy is rijk, heel rijk!

Alleen: Zijn zijn plannen ambitieus of zijn ze gewoon onrealistisch? Ik kan mij voorstellen dat zo'n projecten in Egypte en Dubai (en al die andere geweldige landen) dagelijkse kost zijn. Alleen: we are talking about Belgium, you know?

Dus: haalbaar of niet?

---------------------------------------------------------
14 januari 2008:
"Lierse moet kern worden van fusieclub"
Vandaag heeft de Egyptische zusterclub van Lierse, Wadi Degla, een persconferentie gegeven. Sterke man Maged Samy zei in Caïro dat hij Lierse als basis ziet voor één Kempense club.

De Egyptische investeerder wil van vier Kempense clubs één grote maken.Volgens de Egyptenaar zijn de besprekingen met een van die clubs al in een vergevorderd stadium. Wellicht komt daar de komende dagen meer nieuws over. Binnen vijf jaar wil Samy (foto) twee nieuwe stadions bouwen voor 40.000 mensen: 1 in de buurt van Lier en 1 in Egypte. Samy wil ook een jeugdacademie ontwikkelen, omdat transfers te veel kosten.
Jean-Marc Guillou, ex-directeur van Beveren, zou daaraan meewerken.

Theyskens: "Het is gewoon fantastisch"
Lierse kan zich best vinden in de plannen. "Dit is zeer ambitieus en gedurfd. Maar absoluut niet onrealistisch, zegt de voorzitter van Lier, Leo Theyskens. "Deze mensen hebben al dikwijls bewezen wat ze in hun mars hebben. Dat ze Lierse kiezen om mee aan de kar te trekken, is gewoon fantastisch."
"Dit is een geweldige wissel op de toekomst. Dit is het beste dat ons kon overkomen", stelt Theyskens. Maar Samy waardeert België om meer dan voetbal alleen. Zo wil hij een tennisacademie beginnen met Justine Henin en een zwemacademie met Fred Deburghgraeve of Brigitte Becue. Met al die mensen zou deze week nog contact worden opgenomen.
-------------------------------------------
17 januari 2008
"Dit project heeft alles om te slagen"
Jean-Marc Guillou moet een van de sleutelfiguren worden in het succes van Lierse. De Fransman heeft ambitieuze plannen met de tweedeklasser. Chris Janssens blijft nog een jaar langer speler bij Lierse. De voetbalscholen van Jean-Marc Guillou moeten het nodige talent aanleveren bij Lierse.De voormalige technische directeur van Beveren leidt jeugdspelers op in Ghana, Egypte en binnenkort ook in Lier.Dit talent moet Lierse naar de Belgische en - als het van grote baas Maged Samy afhangt - de wereldtop leiden.
"Dit is een uniek project. Het heeft alles om te slagen", zegt Guillou in Gazet van Antwerpen. Over tien jaar heeft Lierse de beste club van België. En over 20 jaar kan het de beste club ter wereld zijn."
Guillou: "Maged is geen fantast"
Guillou denkt niet dat de Egyptenaren hun dromen voor waarheid nemen."Beveren kon maar putten uit één academie en speelde al het beste voetbal in België. Lierse beschikt nu over drie academies." Vanaf 1 september start Guillou ook in Lier met een academie.
"Mijn academies slagen overal. Ik zeg je: over zeven jaar levert Lierse 40% van de nationale jeugdploegen", zegt de Fransman.
Bij Beveren werd Guillou na enkele jaren opzij gezet. Kan met Samy niet hetzelfde gebeuren? "Maged heeft bij Lierse alle macht in handen. De ketting kan dus niet doorbroken worden. Hij is geen fantast: hij heeft het geld en hij is intelligent."

Bron: www.sporza.be
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th January 2008, 15:45
Stef.Berghmans's Avatar
Stef.Berghmans Stef.Berghmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Mol
Posts: 153
Dan wil ik toch eerst wel eens zien over welke ploegen hij het heeft.

Misschien Lyra en Zwarte Leeuw?

Want ik zie de 'grotere' Kempische clubs (neem Westerlo, Geel, misschien zelfs Mechelen) hier niet bij komen. Al deze clubs hebben al gigantische investeringen geleverd voor hun accomodatie en die gaan ze niet zomaar opgeven. Net zomin de "clubtrots" van vele ploegen.

Mooie woorden, maar ik geloof er niets van...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.