actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2015, 07:37
D*mas.VanderEycken D*mas.VanderEycken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: vosselaar
Posts: 36
Marc Coucke stopt met financiële steun aan gezinnen

Marc Coucke is gestopt met het financieel steunen van mensen in geldnood. "We konden de toevloed niet meer aan", geeft hij ootmoedig toe.
Net nadat hij met de verkoop van Omega Pharma euromiljardair werd, verklaarde Coucke in het tv-programma 'Royalty' dat hij dagelijks tientallen bedelbrieven kreeg van mensen in financiële nood. Samen met zijn dochters pikte hij er dan enkele gezinnen uit en stopte die geld toe. Maar Marc Coucke heeft dat initiatief moeten stopzetten. "Ik heb het effect van die tv-uitzending onderschat", bekent hij. "We hebben de postbode veel werk gegeven. Er zijn massaal veel mails en brieven toegekomen. En dat bevestigt dat er in dit land veel armoede heerst. We hebben die mensen geantwoord, maar we kunnen al die problemen niet oplossen."

mening: Ik vind het super dat Marc al zoveel mensen heeft geholpen die in armoede leven. Langs de ene kant vind ik het normaal dat hij er mee stopt. Mensen kunnen er van profiteren en helemaal niet in armoede leven, om toch geld te krijgen. Voor de gezinnen die toch problemen hebben op financieel vlak zijn er verschillende centra waar ze kunnen aankloppen om hun probleem aan te pakken. Ik vind niet dat het aan de miljardairs is om deze mensen uit nood te helpen. Toch vind ik het wel mooi dat er mensen met veel geld zijn die het doen. Zo zie je dat er toch nog solidaire personen zijn.

bron: http://www.hln.be/hln/nl/942/Econom...-gezinnen.dhtml
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.