actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th January 2012, 17:45
Sanne.Cocx Sanne.Cocx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 132
Gigantisch ongeval stuurt verkeer in Antwerpen in de war

ANTWERPEN - Het verkeer in en om Antwerpen zit volledig in de knoop. Zowel op de snelwegen richting stad als in het centrum staan lange files, goed voor in totaal 90 kilometer. Oorzaak is een ongeval op de ring dat gebeurde even na 13 uur en waarbij vier vrachtwagens en een zevental personenwagens betrokken waren.


Bij het zware ongeval op de ring is er nog steeds sprake van één dode, maar ook van vier zwaargewonden.

Tegen 17 uur ging de ring opnieuw open in de richting van Nederland.

Er staan momenteel nog lange files op alle invalswegen naar Antwerpen, zowel komende uit het Waasland als vanuit de Rupelstreek.

Op de E34 komende uit het Waasland staat een file vanaf Vrasene, op de E17 vanaf Haasdonk, op de E19 vanaf Kontich en op de A12 vanaf Aartselaar.

'Heel wat bestuurders verlaten de snelwegen en proberen via alternatieve routes hun weg verder te zetten maar ook op die wegen is rijden zo goed als onmogelijk. Ook in de stad zelf zit het verkeer volledig vast. Het is gewoon rampzalig', zegt Hajo Beeckman van Het Vlaams Verkeerscentrum.

Richting Liefkenshoektunnel verloopt het verkeer moeizaam door takelwerken nadat door een ongeval één rijstrook versperd was richting Antwerpen. De tunnel was tolvrij gemaakt als omleidingsroute voor het verkeer uit Gent en Brussel.

''We verwachten een zeer moeilijke situatie tot 18 uur. Maar heel de avondspits zal hinder ondervinden', zegt Hajo Beeckman.

Volgens commissaris Verstrepen van de verkeerspolitie week om een nog onbekende reden een auto van zijn rijvak af met dramtische gevolgen.


De takelwerken op de ring gebeurden uitzonderlijk snel. 'Dat was mogelijk door fotogrametrie', verklaarde Commissaris Verstrepen van de verkeerspolitie. 'Dat is een nieuwe techniek waarbij voertuigen die in een ongeval betrokken raken afgespoten en gefotografeerd worden, waarna men direct kan beginnen takelen. Vroeger moest alles lang blijven staan, tot het parket en deskundigen ter plaatse waren.'

Bron: destandaard.be

Ik hoorde op de radio dat er een zwaar ongeval was gebeurd waar verschillende vrachtwagen in betrokken waren. Aangezien ik enkele vrachtwagenchauffeurs zeer goed ken, ging ik onmiddellijk op het internet op zoek naar meer informatie. Ik herkende één van de vrachtwagens maar "gelukkig" was dat niet die van mijn vriend maar van een collega van hem. Op dat moment was mijn gevoel zeer dubbel. Aan de ene kant voelde ik een enorme opluchting maar aan de andere kant besef je wel dat iemand anders wel de bevestiging krijgt dat zijn/haar bezorgdheid wel terecht was.
Op Facebook heb ik dit ongeval verschillende keren zien passeren. Alle mensen die dit op Facebook plaatsten waren mensen die zich ergerde aan de file. Door de bezorgdheid die ik bij dit specifiek ongeval voelde, irriteerde mij dit nog meer dan anders. Telkens ik in de file sta, bedenk ik mij dat ik blij mag zijn dat ik in de file sta en niet een aantal minuten eerder op die plaats was. Mensen die klagen en zagen over zo'n file beseffen blijkbaar niet hoe kostbaar het leven is. Het kan iedere moment gedaan zijn, voor iedereen. Jij staat daar te wachten maar anderen liggen in het ziekenhuis te vechten voor hun leven of zijn net overleden. Ongelooflijk hoe egoïstisch onze maatschappij kan zijn/is.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th January 2012, 13:09
Sabrina's Avatar
Sabrina Sabrina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Turnhout
Posts: 106
Ik stond zelf vast in deze file. Niet leuk maar er zijn inderdaad ergere dingen in de wereld zoals Sanne zegt, enkele meters verder staan aan de oorsprong bijvoorbeeld.
Het ongeval in kwestie was echt niet min. Tegen half 6 was de ring pas terug vrij waardoor we eindelijk konden doorrijden. Sommige mensen hebben 3u's in deze file gestaan. Niet fijn maar veel valt er niet aan te doen hoor. Hopen dat de mensen uit het ongeval het goed maken en proberen de wachttijd voor jezelf zo leuk mogelijk te maken. Mij is dit in ieder geval gelukt dankzij MnM Hopelijk hebben andere mensen ook kunnen lachen met mijn gekke dansjes achter het stuur en heb ik bij sommige mensen toch voor een glimlach gezorgd Bij sommige ben ik er alvast zeker van..
__________________
What we do does not define who we are. What defines us is how well we rise after falling..
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.