actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th February 2011, 14:12
jelle.vos jelle.vos is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: oevel
Posts: 33
Angry Meisje stampt moeder halfblind met naaldhak

Deel dit artikel op
08 februari 2011, 07:39


In het Verenigd Koninkrijk is een 17-jarig meisje tot een celstraf van 33 maanden veroordeeld omdat ze een moeder halfblind had gemaakt bij een aanval met een naaldhak.

Amy Leigh Smith (17) was op stap in de Pada Lounge in Wigan, toen ze een vrouw vanop een verhoogd platform tegen de grond duwde. Vervolgens trapte ze haar tweemaal in het gezicht, waarbij haar naaldhakken als wapen dienden.

Joanne Brown (34) is voor het leven getekend; ze verloor het zicht uit één oog.

Alcohol

Rechter Ian Trigger: "Onze dorpen en steden worden plaatsen waar fatsoenlijke mensen niet meer kunnen komen. En de enige reden daarvoor is het overmatig gebruik van alcohol, zowel door vrouwen als mannen. De maatschappij is de dronken uitspattingen van mensen zoals jij meer en meer beu aan het worden."
De man haalde echter ook uit naar het beleid inzake de openingsuren van de clubs. "Het tart alle verbeelding dat de lokale autoriteiten toestaan dat zo'n gelegenheden open mogen blijven tot het uur waarop normale mensen opstaan."

Zwanger

De veroordeelde Smith is overigens zwanger. De tienermoeder zal haar baby achter de tralies krijgen.

bron : http://www.zita.be/nieuws/buitenlan...t-naaldhak.html


Eigen mening: Ik vind het schandalig dat zoiets gebeurd in Europa. Is de jeugd echt zo slecht. Iemand van 17 jaar moet toch weten dat zoiets niet kan. Zonder aanleiding iemand aanvallen en dan nog op deze wijze... Misschien zijn die 33 maanden niet lang genoeg. Als je iemand een oog afneemt, en dan nog op deze manier, dan vind ik dat je dit wel kan meerekenen als poging tot moord. Als je de hakken zou zien op de foto (kijk bron) dan zou je er van overtuigd zijn dat deze aanval niet zomaar om te dollen was. Britse justitie stelt teleur met de zwakke uitspraak.
Over de zwangerschap achter tralies. Dik verdient en ik hoop dat als de baby geboren wordt hij word weggehaald. Hij of zij heeft meer kans op overleven in een weeshuis dan bij een moeder die elke keer ze een paar glaasjes te veel op heeft dingen probeert de doorprikken men haar 5 cm hoge hakken.
By the way ... Welke moeder (die weet dat ze zwanger is) drinkt zichzelf te pletter? Nog een puntje waarom de Britten de baby beter bij haar weg kunnen houden. Als je zoveel drinkt dat je iemand aanvalt (wat volgens mij best veel is) is er een grote kans dat je je kind allemaal handicaps aandoet en zelfs een miskraam uitlokt.

Laatst aangepast door jelle.vos : 8th February 2011 om 14:20.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th February 2011, 18:00
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Citaat:
Orgineel gepost door jelle.vos
Misschien zijn die 33 maanden niet lang genoeg. Als je iemand een oog afneemt, en dan nog op deze manier, dan vind ik dat je dit wel kan meerekenen als poging tot moord. Als je de hakken zou zien op de foto (kijk bron) dan zou je er van overtuigd zijn dat deze aanval niet zomaar om te dollen was. Britse justitie stelt teleur met de zwakke uitspraak.


Om aangeklaagd te worden voor poging tot moord moet je eerst een moordpoging ondernomen hebben. Dit is wellicht slagen en verwondingen of het Brits equivalent ervan.

Oog om oog, tand om tand doen we al een tijdje niet meer.

Ik heb de foto waarvan jij gewag maakt goed bestudeerd en vraag mij af of het wel de hare zijn.

Citaat:
Over de zwangerschap achter tralies. Dik verdient en ik hoop dat als de baby geboren wordt hij word weggehaald.


Ook verdiend voor het kind?

De vrouw is geen rolmodel, dat ziet iedereen... maar haar alle hoop op een beter leven afpakken door ze nog langer op te sluiten én haar kind af te nemen is onmensellijk. Mag ik er even op wijzen dat ze nog maar 17 is?
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.'
-- Mark Twain
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 8th February 2011, 18:07
jens.cuypers jens.cuypers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Dessel
Posts: 114
Ik sluit me hier toch aan bij de mening van Kenny. De fout die het meisje heeft gemaakt is enorm en heeft serieuze gevolgen, maar ik vind niet dat je een kind mag wegnemen van zijn ouders om deze reden. Ik zou het eigenlijk beter vinden dat men de vrouw nog wel onder toezicht plaatst, maar in belang van het kind de vrouw niet langer in de gevangenis laat wanneer de geboorte zal gebeuren.

Al heeft deze manier natuurlijk ook zijn voor- en nadelen. Je gaat de straf dan verminderen omwille van het kind, maar dan is de vrouw minder gestraft. De familie van het slachtoffer zal zich dan ook bedrogen voelen.

Ik denk dat dit een moeilijke situatie is om op de juiste keuze te maken.

Het is te hopen dat de 17-jarige zijn les hier heeft geleerd.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.