actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th October 2014, 10:50
Alina.D*ms Alina.D*ms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 79
Oversteek Antwerpse pontonbrug draait uit op chaos

Oversteek Antwerpse pontonbrug draait uit op chaos

Wat met een heuglijke gebeurtenis moest worden in het Antwerpse stadscentrum, is uitgedraaid op chaos en ontevreden bezoekers: de tijdelijke pontonbrubrug, ter gelegenheid van de herdenking van WO I, werd zaterdag opgebroken terwijl nog talloze mensen stonden te wachten. Ook vandaag zal niet iedereen met een ticket de unieke voettocht over de Schelde kunnen meemaken. Naar schatting 12.000 belangstellenden zullen teleurgesteld achterblijven.

De opening van de pontonbrug liep zaterdag eerst meer dan een uur vertraging op, en nadien werden 2.000 tickethouders wandelen gestuurd. Ze mochten niet langer over de brug. Even later werd de brug zelfs onderbroken omdat het getij sterk kwam opzetten en omdat er een doorgang moest gemaakt worden voor de scheepvaart. Bovendien dreigden de duwboten onder de brug zonder benzine te vallen.

Te trage wandelaars
Burgemeester Bart De Wever was bij de wachtenden en hij stond de teleurgestelde groepen te woord. Ze krijgen allen hun toegangsticket terugbetaald krijgen. ‘Men heeft wellicht berekend dat er meer mensen over de brug zouden wandelen in een bepaald tempo’, liet Bart De Wever aan VRT weten. ‘Maar mensen wandelen veel trager omdat ze natuurlijk foto’s willen nemen. Nu zijn alle wachtenden natuurlijk boos, wat ik heel goed kan begrijpen. Ik zal nu een crisisvergadering houden om te bekijken hoe we mensen kunnen compenseren of dat we de tijdslots kunnen uitbreiden zodat ze kunnen terugkomen, of dat de tickets terugbetaald worden. Het is natuurlijk een serieuze domper op de vreugde.’

Nog meer mensen teleurgesteld
Ook voor wie een ticket kocht voor 17.30 of 18 uur, was er slecht nieuws: op de crisisvergadering werd besloten ook deze twee slots te schrappen. Zondag vallen de slots van 11 uur, 11.30 uur, 20 uur en 20.30 uur weg. Zo'n 12.000 mensen zullen de Schelde dus niet kunnen oversteken via de pontonbrug.

'Schandalig'
Ook vrijdag liep de organisatie al in de soep. Toen leek alles eerst vlot te verlopen, maar later op de avond ontstonden enorm lange wachtrijen. De militairen moesten de oversteek even stilleggen, met een vertraging van meer dan een half uur tot gevolg. ‘Schandalig’, ‘Geen communicatie’, ‘Een grote chaos’, klonk het bij enkele teleurgestelde mensen.

Bron:http://www.standaard.be/cnt/dmf20141004_01303205

Mening: Toen ik voor het eerst hoorde over de brug was ik super enthousiast en wou ik daar ook overlopen. Als ik dit nu zo hoor ben ik blij dat ik niet naar daar ben gegaan. Dat deze brug zoveel wandelaars niet kan dragen kan ik nog begrijpen, de opkomst kunnen ze natuurlijk niet altijd voorspellen en hoe rap en traag ze hierover oplopen ook niet. Maar dat de boten zonder benzine dreigen te vallen vind ik een fout van de organisatie, ook de wachttijden en de communicatie had beter gekund. Ik hoop in ieder geval dat de mensen nog kunnen terugkeren en toch nog over de brug kunnen lopen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.