actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th September 2015, 11:46
Elke.L*uwerysen Elke.L*uwerysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Merksplas
Posts: 127
‘Vanuit economisch standpunt begrijpen we dat cafébaas roken soms toelaat’

‘Vanuit economisch standpunt begrijpen we dat cafébaas roken soms toelaat’

Het rookverbod in de horeca moet gerespecteerd worden, reageert het NSZ in een persbericht. Maar dat er nog gerookt wordt op café heeft veel te maken met het gebrek aan compensatiemaatregelen van de overheid, vindt NSZ-voorzitter Christine Mattheeuws.

Het rookverbod in de horeca moet gerespecteerd worden, daar twijfelt NSZ geen seconde aan. ‘De wet is immers de wet. We willen dus niet dat de asbakken terug op de cafétafels opduiken’, zegt NSZ-voorzitter Christine Mattheeuws.

‘Maar vanuit economisch standpunt begrijpen we dat een café-uitbater roken soms toelaat. 8 op de 10 caféklanten zijn rokers, zo bleek voor de introductie van het rookverbod, uit grootschalig onderzoek van marktonderzoeksbureau Significant.’

‘Niet-rokers gaan nu niet massaal op café’

‘En het is niet zo dat niet-rokers nu massaal op café gaan of dat de overheid met compensatiemaatregelen over de brug is gekomen in ruil voor het rookverbod.’

Daarom pleit de ondernemersorganisatie voor een structureel plan voor de horeca met een btw-verlaging naar 6 procent voor voeding en drank en een verdergaande loonlastenverlaging. Zonder die maatregelen gaat een groot stuk van dit Belgisch patrimonium verdwijnen.

Bron: De Standaard, 24 september 2015
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150924_01884312

Mening: Ik vind het belangrijk dat het rookverbod gerespecteerd wordt door de cafés. Als ik op café ga, verkies ik een café waarvan ik weet dat er binnen niet gerookt wordt. Wat ik vroeger altijd verschrikkelijk vond aan op café gaan, is dat je kleren helemaal naar de rook stonken. Ik begrijp langs de andere kant ook wel de mening van de cafébazen. Zij moeten extra investeringen doen om een rokersruimte te voorzien of hun klanten steeds aanmanen om buiten stil te zijn om geluidsoverlast te voorkomen. Mij lijkt een verdergaande loonlastenverlaging een goede compensatie voor de horeca, zeker nu er gebruik wordt gemaakt van de witte kassa.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.