actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2013, 21:04
L*ndy Luyten L*ndy Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Beerse
Posts: 80
Alexander De Croo reikt Kris Peeters de hand in loonkloofdiscussie

Alexander De Croo reikt Kris Peeters de hand in loonkloofdiscussie


Vicepremier Alexander De Croo (Open VLD) reageert opgetogen op het voornemen van CD&V om niet in een regering te stappen zonder garanties over het dichten van de loonkosthandicap met onze buurlanden. ‘Ik ben blij er een bondgenoot bij te hebben’, aldus De Croo in een persbericht.
‘Ik steek de hand uit naar Kris Peeters. Loonkost is een prioritair thema, zowel vandaag als de komende jaren. Wij maken de uitdaging om de economie aan te zwengelen concreet met een 5/5/5-plan dat de basis kan zijn voor gesprekken. Met dat plan laten we het overheidsbeslag dalen om de loonkost voor bedrijven te verminderen en de lasten voor mensen die werken te verlagen’, aldus vicepremier en minister van Pensioenen Alexander De Croo.

Volgens De Croo heeft de federale regering vorig jaar een traject uitgetekend om de loonkloof uiterlijk tegen 2018 helemaal te dichten. ‘Ik ben blij dat we er nu een bondgenoot bij hebben om dat traject waar te maken en zo mogelijk te versnellen’, zegt de Open VLD-vicepremier.

Voor De Croo moet de economie op de eerste plaats komen. ‘Bedrijven zuurstof geven en de werkgelegenheid versterken, daar draait het voor ons om’, besluit hij.

Op hun vernieuwingscongres besliste CD&V dit weekend dat de loonkloof voor de christendemocraten ‘uiterlijk tegen 2018, maar sneller indien mogelijk’ moet worden weggewerkt. Vlaams minister-president Kris Peeters (CD&V) kondigde zondag aan dat zijn partij niet in een volgende federale regering stapt zonder garanties over het dichten van de loonkosthandicap met de buurlanden.

Een aantal CD&V’ers zag de kloof nochtans liever in 2016 al gedicht. Minister van Financiën Koen Geens waarschuwde echter dat de loonkloof - ‘5,1 procent in de meest optimistische schattingen’ - niet zomaar weggewerkt kan worden.

Peeters benadrukte zondag dat het weldegelijk om een breekpunt voor CD&V gaat. Als de dichting van de loonkloof niet in het regeerakkoord wordt opgenomen, wordt er niet in een regering gestapt, beklemtoonde de Vlaamse minister-president.

17/11/2013 Bron: TEMMERMAN, JAN, http://www.standaard.be/cnt/dmf20131117_00842342

Eigen mening: Dit artikel gaat over een overeenkomst tussen Alexander de Croo en Kris Peeters in verband met loonkosten. Het is zeer belangrijk dat hier een overeenkomst over komt. De loonkost/loonlast houdt in dat de werkgever het totaalbedrag aan salarissen en daarmee samenhangende premies en belastingen betaalt. Persoonlijk vind ik dit nieuws zeer belangrijk, omdat ik wil weten wat er beslist wordt in verband met lonen. Zelf ben ik een jobstudent en ik vind het zeer belangrijk dat ik mijn loon krijg en dat ik het op tijd krijg. Ik denk dat alle werknemers zo denken en dus niet graag hebben dat er in de regering discussies ontstaan rond de loonkosten. We willen allemaal loon zekerheid.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.