actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th May 2013, 20:26
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 143
Schadeclaim voor meisje dat aan dood ontsnapte

Schadeclaim voor meisje dat aan dood ontsnapte

VRIJDAG 17 MEI 2013, 03U00AUTEUR: IMA

ESSEN - De NMBS vraagt een schadevergoeding van de familie van het meisje dat in maart als bij wonder een treinongeval in Essen overleefde. ‘Ik heb het gevoel dat we meespelen in een slecht toneelstuk’, zegt de vader.

Het ‘mirakel van Wildert’, zo werd het ongeval van 7 maart genoemd. Lotje Doppen (12) was te laat bij het station aangekomen en liep langs de slagbomen heen, net toen een trein in volle vaart passeerde. Haar rugzak werd gegrepen en Lotje viel op de grond. Ze kwam er vanaf met een gekneusde dij.

Het ongeval krijgt nu een staartje. De familie Doppen kreeg woensdag een brief van de NMBS: ‘Aangezien onze maatschappij schade heeft geleden, vragen we u of de familiale verzekering werd onderschreven en ons het dossiernummer mee te delen. Mocht het ongeval nog niet zijn aangegeven, gelieve dan het nodige te doen.’

De omvang van de schadeclaim is niet bekend. Het treinverkeer lag geruime tijd stil. Pas na een uur en een kwartier konden de tachtig passagiers veilig worden geëvacueerd. ‘We hebben het aantal minuten vertraging opgeteld en ons met het schadebedrag gericht tot de verzekering van de familie’, zegt Frieke Neyrinck van de NMBS.

‘Voor een bijna-ongeval haalt de NMBS een hoop uit de kast. Van een twaalfjarige mag je niet verwachten dat ze altijd handelt als een volwassene’, zegt vader Toon Doppen (54). ‘Voor ons telt maar één ding: Lotje is nog steeds die vrolijke meid. Ze heeft haar les geleerd.’

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...ampaign=seeding

Mening:
Ik begrijp dat de NMBS schade heeft geleden door dit voorval maar dit gaat er wel een beetje over naar mijn mening. Oké, het meisje maakte een fout, ze had de slagbomen niet mogen negeren. Maar zoals de vader ook zegt in het artikel, van een twaalfjarige mag je niet verwachten dat ze steeds correct handelt. Waarschijnlijk wou het meisje niet te laat komen en lapte ze de regels daarom aan haar laars. Als bij wonder kwam het meisje er goed vanaf. Het had veel erger kunnen zijn.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th May 2013, 11:15
S*effi.Goetschalckx S*effi.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 140
Dit gaat er echt over! Zij vragen schadevergoeding terwijl er bijna een kind verongelukt is? Dit is toch wel de omgekeerde wereld. Zij handelt nog als een kind en haar kan dus niets verweten worden. Eén ding is zeker, zij zal dit niet meer doen. Bovendien is er niets aan de trein aan, de passagiers waren gewoon wat later. Moeten wij dan ook schadevergoeding gaan vragen als de treinen staken? Dan zullen we maar eens in gang schieten want ik kan deze stakingen niet meer op één hand tellen. Dit gaat er gewoon over. Ze mogen blij zijn dat het kind nog leeft! Ze zouden zich beter met andere, nuttige dingen bezighouden!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 19th May 2013, 22:39
A*ton Goossens A*ton Goossens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2013
Locatie: LIER
Posts: 55
Ik heb hier een beetje een dubbel gevoel bij. De NMBS heeft de taak om hun reizigers op tijd naar hun bestemming te brengen, wanneer dit door derden niet meer mogelijk is dan kan en mag de betrokken partij hier een schadevergoeding voor eisen, als het een overtreding begaat. Het betreffende meisje mag dan 'maar' twaalf jaar zijn, iedereen die in de lagere school zit zou toch moeten beseffen dat een treinoverweg één van de gevaarlijkste verkeerssituaties is en dat je hier altijd oplettend moet zijn. Het is wel zo dat ik als organisatie toch iets of wat tolerant zou zijn en dit voorval laten passeren maar toch met de nodige aandacht zodat ze het signaal geven dat zo'n zaken echt uit den boze zijn.
__________________
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened - Winston Churchill
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 19th May 2013, 22:58
mieke_dehertefelt mieke_dehertefelt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2013
Locatie: Broechem
Posts: 24
Ik ben het eens met Anton. Zelfs een kind van 12 weet dat ze NIET mag oversteken wanneer de slagbomen naar beneden zijn, dat is levensgevaarlijk! Dat krijgen ze zelfs aangeleerd op school! Ook de ouders zouden hun kind hier op moeten wijzen! Het kind heeft een grote fout begaan en heeft heel erg veel geluk gehad dat ze er met een kneuzing is vanaf gekomen! De NMBS leidt meer schade dan enkel mensen die te laat komen! Ze moeten onderzoeken wat er gebeurt is, en of er iets aan de trein is en of het meisje in orde is. De trein staat daardoor te lang stil en dit brengt heel het schema in de war. Dit brengt meer geld mee dan een aantal verontwaardigde reizigers. Net hetzelfde wanneer mensen zelfmoord plegen door onder de trein te springen. Heel erg allemaal, maar het kost een hoop geld en dat moet van ergens komen. Dus ik begrijp de reactie van de NMBS. Hiermee sturen ze een duidelijke boodschap, leer je kinderen verdorie wat ze wel en niet mogen!

Wat stakingen hiermee te zien hebben snap ik niet goed... Je ze staken veel en dat is niet leuk enz. Maar dat heeft niets te maken met een ongeval, veroorzaakt door een voetganger...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.