actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th March 2013, 13:32
J*nasHeyns J*nasHeyns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Ravels
Posts: 70
Cannabisplantage bij buurman De Wever

Bij de buurman van Antwerps burgemeester Bart De Wever (N-VA) in Deurne is maandag een cannabisplantage aangetroffen. De politie vond tussen de 800 en de 1000 plantjes. Twee verdachten werden opgepakt. Dat meldt vtm.
De inval vond plaats na herhaalde klachten van buurtbewoners over mogelijke drugspraktijken in de woning. "De lokale recherche ging op basis van de drugswetgeving over tot een huiszoeking en kreeg daarbij steun van het BBT, het Bijzonder Bijstandsteam", zegt parketwoordvoerder Ken Witpas. "Binnen troffen de speurders naar schatting tussen de 800 en 1.000 cannabisplantjes aan."

Behalve de plantjes werden ook onder meer een kogelvrije vest en een voertuig in beslag genomen. Volgens het parket lagen er geen wapens in het pand.

Bij de inval konden ook meteen twee verdachten gearresteerd worden. Het gaat om een 34-jarige man die in Nederland woont en een 27-jarige man die naar eigen zeggen illegaal in het land verblijft.

"Het is natuurlijk verrassend als je naast een drugsplantage blijkt te wonen", reageert De Wever. "Het verbaast me ook niet helemaal gezien de aard van de woning en de bewoners en de uren waarop men actief was. Maar het is natuurlijk enigzins ironisch als je als burgemeester een 'War on Drugs' aankondigt en je buren blijken drugshandelaars te zijn."

Bron: Gazet van Antwerpen 26/03/2013
http://www.gva.be/nieuws/binnenland...r-de-wever.aspx

Mening:
Misschien niet echt een belangrijk artikel maar wel een minpunt voor Bart De Wever. Hij gaat de strijd aan met alle drugs die antwerpen leeft en verkocht wordt maar toch zijn eigen buren doen nog lekker door met hun praktijken zonder dat ze zich er nog maar iets van aantrekken.

Dit bewijst toch nog altijd dat drugs niet te stoppen is in onze samenleving en ook Bart de Wever zal dit nu wel nog eens doorgehad hebben. In zijn eigen achtertuin heeft hij het zelfs niet opgemerkt.
__________________
Ik volg de actualiteit, maar volgt de actualiteit mij ook?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th March 2013, 16:06
dorien.van.heupen dorien.van.heupen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 89
Cannabisplantage bij buurman Bart De Wever

Of ik voor of tegen Bart De Wever ben laat ik hier in het midden en doet ook niet ter zake, maar ik vind het wel flauw dat men zo moet uitsmeren dat men drugs heeft gevonden bij "de buurman van...".
Wat mijn buren binnen de muren van hun huiskamer doen weet ik niet, het interesseert mij ook niet en zijn mijn zaken niet. Als het morgen blijkt dat zij drugs kweken op hun zolder en ik wist hier niets van, staat er de volgende dag ook niet in de kranten dat er bij "de buurman van..." drugs gevonden is. Er zal ook niet worden uitgehaald naar mij omdat ik mij hier niet van bewust was.
Ik ben tegen drugs en zal het steeds vermijden en andere mensen afraden dit te gebruiken, maar neem het mij niet kwalijk wanneer er ook mensen zijn die dit achter mijn rug doen en waar ik dus de kans niet krijg er iets van te zeggen. Laten we dit dan ook niet doen bij andere mensen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 26th March 2013, 16:21
w*nnes.braeckmans's Avatar
w*nnes.braeckmans w*nnes.braeckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Kessel
Posts: 59
Boechtartikel!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.