actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st March 2016, 21:50
Mathias.H*fmans Mathias.H*fmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Nijlen
Posts: 83
VS en China willen klimaatakkoord op 22 april ondertekenen

De Verenigde Staten en China willen het internationale klimaatakkoord van Parijs op 22 april formeel ondertekenen. Dit deelde het Witte Huis mee. De aankondiging viel samen met een ontmoeting tussen de Amerikaanse president Barack Obama en de Chinese president Xi Jinping in de marge van een nucleaire topbijeenkomst.

Het akkoord werd in december 2015 in Parijs gesloten en verplicht voor het eerst niet alleen de westerse industrielanden maar bijna alle landen van de wereld de opwarming van de aarde gezamenlijk te beperken tot maximaal 2 graden

Bron: www.hln.be http://www.hln.be/hln/nl/2764/milie...ertekenen.dhtml

Eigen mening:
Ik vind het fijn dat 2 grootmachten het akkoord willen ondertekenen. Het zijn niet de grootmachten waartussen spanningen zijn, maar het is toch een goed begin. Ik vind het goed dat er eindelijk actie wordt ondernomen om de opwarming van onze Aarde tegen te gaan. Ik heb ook al in verscheidene andere posts gezegd dat het hoog tijd wordt dat we dingen gaan veranderen. Dus het doet me goed om te horen dat de grootmachten China en de VS het klimaatakkoord willen ondertekenen. We zijn er nog niet, maar het is al zeker wel een stap in de goede richting.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th April 2016, 20:07
Ben.D*Busser Ben.D*Busser is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Herentals
Posts: 90
Ondertekening klimaatakkoord

Ik ben het volledig eens met Mathias omtrent de ondertekening van het klimaatakkoord. Het wordt tijd dat er actie ondernomen wordt wanneer het gaat om klimaat. Het klimaat blijft maar stijgen. Akkoorden worden aan de lopende band afgesloten, maar de doelstellingen worden niet altijd behaald, terwijl dat wel de bedoeling zou moeten zijn. Wanneer nu ook China en de Verenigde Staten het verdrag ondertekenen, zal het hopelijk ook worden nagestreefd. Ik hoop echt dat deze ondertekening van de twee grootmachten, dewelke toch wel serieus vervuilende landen zijn, nageleefd wordt. We hebben de aarde nodig, dat lijkt me logisch. En de opwarming van de aarde die we nu zelf veroorzaken, is een waarschuwing. Een waarschuwing om meer zorg te dragen voor de aarde. Want vroeg of laat hebben we het zelf niet meer in de hand en dan is de schade te groot om nog goed te maken. En zolang we niet terug in de tijd kunnen gaan, is het tegengaan van de opwarming van de aarde het beste wat we kunnen doen. Er is genoeg rond de tafel gediscussieerd, nu is het eindelijk tijd voor actie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.