actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2011, 19:23
Gilles.Knuts Gilles.Knuts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Hasselt
Posts: 50
Aantal gevallen van skimming fors gedaald

Het aantal gevallen van skimming in België is sterk gedaald. Vorig jaar waren er 1.141 gevallen, in de eerste negen maanden van dit jaar zijn er slechts 63 genoteerd.
De daling komt er volgens La Libre Belgique omdat sinds 17 januari geen geld meer afgehaald kan worden buiten Europa met een Maestro/Bancontact-kaart. Het aantal gevallen van skimming kende de afgelopen jaren nog een forse stijging. In 2008 waren er 244 gevallen en twee jaar later al meer dan duizend.

Bij skimming kopiëren dieven, meestal afkomstig uit de Oostbloklanden, de magneetstrip van een bankkaart. Via een kleine camera aan een geldautomaat slagen ze erin de geheime code te bemachtigen. Daarna kunnen de dieven een valse kaart aanmaken en daar in het buitenland geld mee afhalen, bijvoorbeeld in Azië of de VS, waar de elektronische chip minder ingeburgerd is.


Bron: De Morgen
http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Ec...s-gedaald.dhtml


Mening:
Ik las dit artikel oorspronkelijk om te weten te komen wat skimming is.
Nu ik weet wat het is, vind ik het goed dat er een dergelijke forse daling heeft plaatsgevonden.
Dit is ordinaire diefstal op een lichtelijk hoger niveau, en is moeilijk op te sporen.
De oorzaak wordt ook in het artikel aangegeven, wat een zeer effectieve maatregel blijkt.
De dader zouden gerechtelijk vervolgt moeten worden, maar zoals al gezegd, probeer ze maar eens te vinden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st November 2011, 15:04
Nikki Nikki is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Olen
Posts: 85
Het is fijn om te lezen dat skimming afneemt. Ik weet nog dat rond de tijd dat ik van mijn ouders een bankkaart mocht hebben, er veel werd gewaarschuwd voor deze techniek van stelen. Ik denk dat wel op iedere geldautomaat een sticker plakt die waarschuwt voor skimming en vermeldt dat je in geen enkel geval de automaat mag verlaten als je kaart vast blijft zitten. Wat ik wel jammer vind, is dat deze stickers blijkbaar niet veel hebben uitgehaald en dat de daling vooral komt omdat er geen geld meer kan afgehaald worden buiten Europa wat naar mijn mening toch wel iets zegt over de criminaliteit in het buitenland.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.