actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th November 2011, 21:45
Ive.Torfs Ive.Torfs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Kessel
Posts: 23
Te veel asielaanvragen, te weinig opvang: 140 mensen slapen op straat

Te veel asielaanvragen, te weinig opvang: 140 mensen slapen op straat


Het aantal asielaanvragen in ons land piekt maar de opvang volgt niet. Dat schrijft Le Soir

In oktober dienden ongeveer 2.600 mensen een asielaanvraag in. Donderdag moesten 140 mensen onder de blote hemel slapen door een gebrek aan opvangplaatsen.

Het opvangnet is verzadigd. Hulporganisaties menen dat er tegen het einde van het jaar mogelijk vierduizend plaatsen tekort zullen zijn.

Daarmee is de asielcrisis, die vorige winter tot een triest hoogtepunt kwam, nog altijd verre van onder controle. (belga/edp)

Bron: HLN.be / Le Soir

Mijn mening:
Ik vind het zeer jammer dat zulke situaties zich voordoen in een land zoals België.
Langs de andere kant vind ik het zeer vreemd dat men de mensen toch blijft binnenhalen en niet voor oplossingen zoekt, desnoods binnen de EU. In België zijn de plaatsen voor asielzoekers beperkt maar alsnog blijven de vluchtelingen naar hier komen. Ik vind dat men dan vanuit een organisatie de vluchtelingen moet opvangen in andere Europese landen waar ze wel een goed onderkomen hebben.
We zijn allemaal mensen en hebben allemaal recht op een dak boven ons hoofd.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th November 2011, 16:42
Stef.Boonen Stef.Boonen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Kasterlee
Posts: 42
Reactie

Ik ga akkoord met de mening van Ive. Ze zouden vanuit de Europese Unie dit probleem moeten aanpakken, aangezien ons land het alleen blijkbaar niet haalt.
Als we asielzoekers kunnen verdelen over verschillende landen is het probleem al kleiner.
Ze zullen dan toch al zeker niet onder de blote hemel moeten slapen. Want dat wensen we natuurlijk niemand toe, zeker niet nu de winter voor de deur staat.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.