actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th October 2014, 08:10
Yannick.C*rpentier Yannick.C*rpentier is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Turnhout
Posts: 30
Protesterende studenten in Mexico steken overheidsgebouw in brand

Protesterende studenten in Mexico steken overheidsgebouw in brand

Honderden betogers hebben in de Mexicaanse staat Guerrero het hoofdkwartier van de lokale overheid in brand gestoken. De actievoerders zijn woedend over de recente verdwijning van 43 studenten, bericht de BBC vandaag.

Na hevige woordenwisselingen met de politie drongen de jongeren gisteren het gebouw in provinciehoofdstad Chilpancingo binnen en staken ze enkele bureaus in brand. De studenten van de linkse hogeschool Ayotzinapa eisen opheldering over het lot van hun studiegenoten. Na confrontaties met de politie waren in de stad 43 jongeren verdwenen.

Intussen zijn in de regio verschillende massagraven met talrijke lijken gevonden. Het is nog onduidelijk of het daadwerkelijk om de vermiste studenten gaat. Volgens de betogers hebben politiemensen de verdwenen jongeren overgedragen aan een drugsbende. Ze eisen het aftreden van gouverneur Angel Aguirre en dreigen met radicalere acties als geen doorbraak wordt geboekt in het onderzoek naar de verdwijning.

De verdwijningszaak leidt in het land tot grote verontwaardiging. Zo gingen vorige week duizenden mensen de straat op om hun ongenoegen duidelijk te maken. Ze vonden dat de overheid te weinig actie onderneemt.

Bron: De Morgen
http://www.demorgen.be/buitenland/p...brand-a2089075/

Eigen mening:
Hoe zou je zelf reageren als je klasgenoten opeens verdwenen zijn? Het is eigenlijk best wel eigenaardig dat 43 studenten kunnen verdwijnen zonder dat iemand er iets van af weet. Als het waar is dat de politie de jongeren heeft overgedragen aan een drugsbende dan kan je wel zeggen dat er een corrupt regime is in Mexico maar dit zijn natuurlijk geruchten. Het is goed dat de studenten actie ondernemen hoewel het misschien een beetje overdreven is. Ik weet natuurlijk niet hoe ver ze staan met het onderzoek als het waar is dat er niet genoeg aandacht wordt besteed dan is het wel eens nodig om ze wakker te schudden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th October 2014, 16:10
j*rie.willems j*rie.willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Grobbendonk
Posts: 106
Persoonlijk vind ik het in brand steken van een overheidsgebouw niet de juiste manier om je ongenoegen tegenover een regime te tonen. Het is natuurlijk niet oké dat er studenten verdwijnen en dit met (waarschijnlijk) medeweten van de overheid. Toch denk ik dat je beter met elkaar kan praten en probeert om oplossingen te zoeken, in plaats van ineens met zo'n grove middelen te komen. Deze actie zorgt namelijk voor een onwelwillendheid bij de overheid om iets aan de situatie te veranderen.
Hiermee wil ik niet zeggen dat er niets aan de situatie gedaan moet worden. Ik denk echter dat het verleden al voldoende vaak heeft aangetoond dat het grijpen naar geweld niet de juiste manier is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.