13th April 2016, 18:04
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ga akkoord met de mening van Sien. De laatste jaren is het steeds meer een trend om buitensporig veel te drinken. Jongeren beginnen steeds jonger met het drinken van alcohol en het gebruik van sterkedrank. Doordat ze aanvaard willen worden door hun vriendengroep, erbij willen horen en niet willen onderdoen voor hun vrienden gaan ze meedrinken met (oudere) vrienden of klasgenoten, die willen experimenteren met drankgebruik. Ik begrijp niet dat je jezelf zo ver kan drijven dat je door alcoholgebruik jezelf zo verliest dat je in het ziekenhuis beland. Het feit dat er ook steeds meer meisjes zichzelf verliezen in alcohol, baart me zorgen. Ik begrijp dat jongeren hun grenzen willen aftasten en de wereld willen leren kennen, maar het is wel belangrijk dat ze hun eigen grenzen niet uit het oog verliezen. Daarom is het ook van groot belang dat er dringend meer wordt toegezien op het alcoholgebruik op jonge leeftijd. Ik pleit er niet voor dat de grensleeftijd voor alcoholgebruik verlaagd wordt, want jongeren gaan nieuwsgierig blijven naar het onbekende. Meer toezicht op alcoholgebruik en jongeren hier ook op aanspreken, is in mijn ogen dan ook noodzakelijk.
|