actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2012, 09:53
R*bin.Claesen R*bin.Claesen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 87
Waalse werklozen krijgen 1.000 euro steun om rijbewijs te halen

BRUSSEL - Vanaf 1 januari 2013 steunt het Waalse gewest werklozen die hun praktisch rijbewijs willen halen. Volgens de kranten van Sudpress gaat het om een bedrag van 1.000 euro.
“Geen rijbewijs hebben is één van hinderpalen voor het vinden van een job”, stelt de woordvoerster van Waals minister van Begroting, Financiën en Werk, André Antoine.

De “Rijcheques” zijn in een eerste fase bestemd voor 750 tot 1.000 werklozen. Daarvoor is een enveloppe van één miljoen euro voorzien. De steun is bestemd voor mensen die hoogstens een diploma middelbaar onderwijs hebben, minstens een jaar zonder job zitten en geslaagd zijn voor het theoretisch rijexamen. Ook moet het halen van het praktisch rijexamen deel uitmaken van het actieplan dat de Waalse dienst voor arbeidsbemiddeling Forem met de betrokkene heeft opgesteld.

De steun is bestemd voor twintig uur praktijkles in een erkende rijschool. De werknemer moet binnen de vier maanden na de laatste rijles zijn praktisch rijexamen afleggen

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...121121_00376150

Mening:
Ik snap het nut van dit project niet zo goed.. We gaan ervan uit dat werklozen werkloos zijn en dus geen geld verdienen.. Dit krijgen ze nu van de maatschappij (wat een zeer mooi initiatief is) om hun rijlessen te betalen. Maar wat gebeurt er daarna? Wat moeten deze mensen doen met een rijbewijs als ze financieel niet sterk genoeg staan om een auto te kopen, om benzine te betalen, ... Ik denk dat dit plan maar op drie poten staat en dat het een actie zonder doel is.
Ze hebben inderdaad gelijk wanneer ze zeggen dat 'geen rijbewijs hebben' een hinderpaal is voor het vinden van een job, maar of dat op deze manier opgelost wordt, is voor mij maar de vraag.. In vele bedrijven krijgt men een auto, maar dat geldt niet alle bedrijven. Ik denk dus dat het zinnetje 'Ik heb een rijbewijs, maar geen auto' voor een evengrote hinderpaal zorgt dan het feit dat mensen niet over een rijbewijs beschikken. De meeste mensen moeten toch een lange tijd gewerkt hebben voor ze een auto kunnen betalen. We mogen niet vergeten dat ook België nog steeds in de economische crisis zit, geld juist besteden en niet 'verspillen' is dus wel van cruciaal belang. Ze spreken over een bedrag van 1000 euro, wat echt enorm veel is. Ook de werkende mens moet lang en hard werken om dit bedrag bij elkaar te krijgen. Dus ergens zit er toch nog een kink in de kabel.
Toch wil ik niet helemaal negatief zijn en vermelden dat het knap is dat deze mensen toch ook een kans krijgen, ik denk alleen dat de manier waarop het project wordt uitgevoerd niet helemaal correct is. Dat is mijn mening natuurlijk...

Laatst aangepast door R*bin.Claesen : 21st November 2012 om 11:04.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.