actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2015, 22:34
Wouter.V*rbeeck Wouter.V*rbeeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Lille
Posts: 14
De Wever: ‘Duidelijk signaal voor Europa’

Artikel:

Volgens Bart De Wever, voorzitter van N-VA, is de overwinning van het Front National bij de Franse regionale verkiezingen een duidelijk signaal voor Europa.

‘De Franse verkiezingsuitslag is het zoveelste teken aan de wand in een ondertussen lange rij. In Oost-Europa groeit het verzet, in Groot Brittannië woedt de discussie over de Brexit, de Denen verwierpen het EU-justitiebeleid en zelfs de Zweden voeren nu grenscontroles uit. Europa mag niet langer talmen en moet de problemen aanpakken.'

'De Fransen hebben vandaag laten weten dat ze er genoeg van hebben. De ongecontroleerde vluchtelingenstroom en de terreurdreiging vormen een gevaarlijke cocktail. De Europese leiders mogen dit niet negeren. Anders begaan zij dezelfde fouten als in het verleden, en zal het extremisme enkel toenemen.'

De Wever pleit voor striktere maatregelen om de vluchtelingenstroom in te perken.'Vandaag hebben wij geen enkele controle op wie er binnen komt. Dankzij het beleid van staatssecretaris Theo Francken en minister van Veiligheid Jan Jambon vinden er nu uitgebreide veiligheidsscreenings bij de asielaanvragers plaats. Maar zolang de stroom zelf op gang blijft, hollen we achter de feiten aan.'

'Europa moet haar verantwoordelijkheid nemen en niet andere landen inhuren om het werk voor ons op te knappen. Dat betekent dat we pushbacks naar veilige landen moeten uitvoeren, dat we de Schengengrenzen moeten sluiten en dat we opvang in eigen regio moeten organiseren. We moeten Griekenland uit de Schengenzone zetten wanneer het de deur laat openstaan, en we mogen ons niet langer laten chanteren door Turkije. Anders zal de polarisatie tussen bevolkingsgroepen, niet alleen in Frankrijk maar ook in andere Europese landen, toenemen en komen we in een straatje zonder einde', aldus De Wever.

'We hebben geen tijd meer te verliezen. De instroom over de Middellandse Zee neemt nu af door de barre weersomstandigheden. Maar in de lente zal de vluchtelingenstroom weer op gang komen. Dan moet Europa klaarstaan met voldoende opvang aan de grens, waar de eerste triage kan gebeuren. Anders komen we weer in dezelfde situatie als vandaag terecht, met desastreuze gevolgen voor ons sociale weefsel', concludeert de N-VA-voorzitter.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151206_02007516

Mening:

Ik denk dat het idee dat de vluchtelingenstroom stoppen de polarisatie binnen europa kan tegen gaan niet perse juist is. Als wij als vrije europeaanen onze rug keren naar zij die onze hulp nodig hebben kan dit volgens mij de polarisatie net doen toenemen. Hier staat wel tegenover dat de situatie zoals ze er nu voorstaat gewoonweg niet te houden is. Een oplossing zal dan ook gevonden moeten worden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th December 2015, 10:37
b*itt.g b*itt.g is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Noorderwijk
Posts: 94
De kern van de zaak en de toestroom van vluchtelingen, en waar nooit over gesproken wordt, is heel simpel. Het is iets wat jaren professor Etienne Vermeersch altijd en overal verkondigd: alle miserie wat mens en natuur aangaat, komt door overbevolking. Dit vooral in werelddelen waar godsdienst de vrouwen verbiedt om voorbehoedsmiddelen te gebruiken; daar de westerse vrouw jaren geleden het initiatief heeft genomen (de emancipatiegolf), met als gevolg een dalend geboortecijfer en een stijging van onze welvaart. Het is logisch dat massaal mensen hun dorre overbevolkte gebieden verlaten. Hun beperkte vruchtbare gronden kunnen die massa niet meer voeden. Het geboortecijfer blijft maar stijgen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 7th December 2015, 11:00
D*an.Yskout D*an.Yskout is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hallaar
Posts: 135
Ik blijf dit enorm hypocriet vinden van de Wever. Ja, hij heeft een punt. Het is inderdaad een krachtig signaal van de mensen. Steeds meer en meer mensen willen de grenzen dicht. Persoonlijk ben ik hier niet mee akkoord, maar dat het een krachtig signaal is kan ik niet ontkennen.

Toen Catalonië voor de onafhankelijkheid stemde zei De Wever ook dat dit een krachtig signaal was. Ook dit valt niet te ontkennen, maar de vergelijking met Vlaanderen en België vind ik dan weer ver gezocht.

Nu kom ik tot mijn punt. Wanneer er duizenden mensen staan te protesteren in Antwerpen, of zelfs in heel België tegen de zo vele (pest)besparingsmaatregelen, dan is dit volgens De Wever 'belachelijk'. Wanneer er op een ander vlak een krachtig signaal wordt gegeven is het volgens hem plots geen krachtig signaal meer. Bijvoorbeeld: de actie van hart boven hard tegen de stijging van het inschrijvingsgeld voor onderwijs of de massale optocht in Brussel tegen de besparingen.

Conclusie: Ik geef hem 100% gelijk dat dit een krachtig signaal is, ook al deel ik niet dezelfde mening. Het is wel enorm hypocriet dat De Wever dit een krachtig signaal vindt en wijst naar het volk, maar wanneer het volk zijn mening niet deelt is het plots een belachelijk flut signaaltje voor hem.
__________________
When the rich rob the poor, it's called business. When the poor fight back, it's called violence...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.