actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #6  
Oud 14th December 2011, 22:51
Sabrina's Avatar
Sabrina Sabrina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Turnhout
Posts: 106
Citaat:
Orgineel gepost door Mortelmans Bart
Pesten moet volgens mij bij de bron aangepakt worden en dit ligt dan vooral bij de ouders van pestende jongeren. Opvoeden van kinderen moet dringend aangepakt worden de dag van vandaag. Pestgedrag moet zwaar bestraft worden zodat het 'iemand gaan pesten' angst oplevert en het verdwijnt door de zware straffen die er aan verbonden zijn. Wat betreft het opvoeden kunnen wij als leerkracht al een kleine bijdrage leveren aan de juiste vorming en opvoeding van jongeren. Wij kunnen met andere woorden er al een beetje voor zorgen dat pesten vermindert. Werk hier aan jongens!


Als 1ste wil ik zeggen dat ik het helemaal eens ben met Charissa haar mening. Verder stel ik mij vragen bij wat Bart hierboven zegt.
De bron van het pestprobleem zijn de ouders? Dat mag je mij toch wel eens uitleggen? Ieder heeft zijn karaktereigenschappen en als ouders proberen we onze kinderen te sturen en hen op te voeden tot fatsoenlijke volwassenen met de juiste normen en waarde. Sommige kinderen hebben venijn in zich als karaktereigenschap. Krijg dat er maar eens uit. Daarnaast kan het ook zijn dat kinderen zo onzeker zijn en dit willen verbergen door pestgedrag te vertonen. Pesters hebben allemaal een achterliggend reden maar deze kunnen zo variëren. Om de vinger direct naar de ouders te wijzen vind ik de grootste fout die je maar kunt maken.
Het probleem ligt bij de jongeren in kwestie.
Een motivatie om te pesten kan zijn dat de ouders het kind niet juist sturen en dat het kind op een negatieve manier aandacht vraagt. Dit wil niet zeggen dat dit altijd de motivatie hoeft te zijn.
Een rechthoek is een vierkant maar niet alle vierkanten zijn rechthoeken.
Ik zou hier echt nog eens 2 keer over nadenken voor je zo'n uitspraak doet.
Zelf ken ik persoonlijk een ouder die ontzettende problemen heeft maar haar jongste zoon. Ze heeft 3 kinderen en is gescheiden van haar man. De 2 oudste kinderen zijn plaatjes! Ze halen uitstekende punten, luisteren goed. Als je naar die kinderen kijkt en redeneert zoals jij zou je zeggen dat ze thuis de perfecte opvoeding krijgen. Kinderen zijn beleefd, hebben respect voor andere mensen.. ga zo maar door. Daarnaast heeft de vrouw problemen met haar jongste (7j) zoon. Hij pest kinderen op school. Beveelt andere kinderen om met hem te spelen en wanneer ze dit niet doen slaagt hij deze kinderen.
De moeder zelf is ten einde raad. Ze straft haar zoon. Pakt hem ontzettend hard aan en niets heeft grip op dit kind.
Ikzelf bekijk dit als buitenstaander en naar mijn gevoel heeft het kind schrik om in de steek gelaten te worden. Hierdoor dwingt hij andere kinderen om hem graag te hebben. Dit is een psychologisch probleem van dat kind. Daar kan je in u opvoeding niets maar dan ook niets aan doen.
Dit voorbeeld maar om te illustreren dat je de zaak langs meerdere kanten moet bekijken voor je de schuld in de schoenen van de ouders stopt.
__________________
What we do does not define who we are. What defines us is how well we rise after falling..
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.