actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th December 2014, 08:00
S*lke.Sas S*lke.Sas is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Beerse
Posts: 108
Farid Le Fou vrijgelaten

Farid Bamouhammad (46) is een vrij man. Zijn moeder bevestigt dat hij het ziekenhuis heeft ingeruild voor een onderduikadres.

In alle discretie is Bamouhammad vertrokken uit het Brusselse Sint-Pietersziekenhuis. Daar was hij eind vorige week opgenomen na een hongerstaking van vijftig dagen, uit protest tegen de ‘onmenselijke’ behandeling in de gevangenis. Vijftig dagen dronk hij uit protest alleen water. ‘Hij is er fysiek en psychisch erg aan toe’, zei zijn advocaat Marc Nčve na de beslissing van de kortgedingrechter om Bamouhammad vrij te laten.

Bij het gevangeniswezen en op het kabinet van minister van Justitie Koen Geens (CD&V) zegt men geen weet te hebben van de vrijlating. Bamouhammads vrijlating zou volgens zijn moeder dinsdag hebben plaatsgevonden. ‘Ik heb hem nog niet gezien, alleen gehoord.’

Bron: 12/12/2014, De Standaard
Eigen commentaar: Ik vind dit een echte klucht. Omdat hij fysiek en psychisch niet meer omkon met het leven in de gevangenis heeft het Europees Hof beslist dat hij buiten de gevangenis mocht vertoeven, mits bewaking. Deze bewaking is nu ook weggevallen en nu moeten we maar hopen dat hij zich zal gedragen?

Deze man heeft al een heleboel op zijn kerfstok en ik herinner mij dat hij destijds van de ene naar de andere gevangenis werd overgeplaatst omdat hij overal de boel op stelten zette. Hij heeft zich onder andere aan het volgende schuldig gemaakt: gijzeling van zijn eigen dochtertje, diefstallen met geweld, koelbloedige moord,... Ik kan niet vatten hoe men dit individu op deze manier terug durft los te laten in de maatschappij.

Het feit dat minister van Justitie Koen Geens hier zelf niet achter staat zegt ook genoeg. Het rechtssysteem zou een pilaar moeten zijn in de samenleving dat de bevolking garantie op rechtvaardigheid biedt. In mijn ogen bewijst dit het tegendeel.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.