actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th December 2014, 22:56
P*tricia P*tricia is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Retie
Posts: 25
Verdachte moord Béatrice zit waarschijnlijk ook achter tweede ontvoering

Verdachte moord Béatrice zit waarschijnlijk ook achter tweede ontvoering
Op basis van DNA-onderzoek werd een verdachte gearresteerd in het onderzoek naar de moord op het 14-jarige meisje Béatrice Berlaimont. Dat werd op een persconferentie bevestigd door het parket in Aarlen. De verdachte zou volgens de onderzoeksrechter ook de dader zijn van de ontvoering van de 23-jarige vrouw die vorige week nabij Aarlen plaatsvond.


Het parket bevestigt dat in de zaak-Berlaimont deze namiddag in het centrum van een verdachte werd gearresteerd op basis van wetenschappelijk onderzoek, met name van DNA-sporen. Dat lijkt erop te wijzen dat de verdachte bekend is bij het gerecht.

Ondertussen wordt de man ondervraagd door de onderzoekers. Hij verschijnt vanavond ook voor de onderzoeksrechter, die nu 24 uur de tijd om de man ook effectief aan te houden. Die tijdspanne kan eventueel nog eens met een dag verlengd worden.

Woning onderzocht tegenover politiebureau
De politie onderzoekt ook een woning in het centrum van Aarlen, recht tegenover het plaatselijke politiebureau. Er staan schermen rond de woning om nieuwsgierigen het zicht te ontnemen. Vermoedelijk gaat het om de woning van de verdachte, maar dat werd niet bevestigd door het parket.

De onderzoeksrechter denkt dat de verdachte ook achter de ontvoering zat van de 23-jarige vrouw donderdagavond. Een man sprong in haar auto en bedreigde haar met een mes. De vrouw werd vastgebonden, waarna ze haar bankkaart en code moest geven. De jonge vrouw werd achtergelaten en kon zichzelf bevrijden. Op een persconferentie vorige vrijdag had het parket nog aangegeven dat er geen link was tussen beide zaken.

Robotfoto

Politie en gerecht konden eerder al een robotfoto maken van een eerste mogelijke verdachte in het onderzoek naar de dood van Béatrice Berlaimont (14). De onbekende man werd een paar dagen na de verdwijning van Béatrice door verscheidene getuigen op¬gemerkt in de buurt van het bos in Aarlen waar het meisje maandag werd gevonden.

Het parket houdt nog steeds verschillende pistes open: is Béatrice ontvoerd op weg naar school, of is ze weggelopen en de foute persoon tegengekomen. Na tien dagen vermist te zijn, werd het meisje dood teruggevonden in een bos, niet zo heel ver van haar huis. Daar werd ze geboeid aangetroffen. Ze had ook een touw rond haar hals.

bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141209_01419924

Mening: Tegenwoordig kun je niets nog niemand meer vertrouwen. Wat hoop is er nog? Je kunt je kind niet eens alleen naar school laten wandelen of je moet je hart al voorbereiden op het ergste. Het is jammer dat de dag van vandaag zoveel geweld en vervreemding is. Door een combinatie van deze twee kunnen we tegenwoordig niemand of niks meer vertrouwen. Dit zorgt er dan weer voor dat je je eigen niet meer zo rap ‘blootstelt’ aan andere mensen en dat je altijd eigenlijk iemand vertrouwt zonder ze te vertrouwen. Hiermee bedoel ik gewoon dat je op zich bepaalde mensen wel vertrouwt maar je weet het maar nooit. Ik vraag me steeds opnieuw af, als ik zo een artikel lees, of er hier een oplossing voor is. Onlangs was ik de film The Purge: Anarchy aan het zien. Hier kun je zien hoe er in Amerika op één dag van het jaar het vermoorden van mensen toegestaan is. Dit zou de criminaliteit doen dalen. Tijdens de film moest ik direct denken, stel je eens voor als dit echt bestond? Weer hield ik mijn hart al vast want ik zou dit niet willen. Toch heel cru gezegd denk ik dat dit wel een kleine voordering kan brengen in de economie, meer begrafenissen, overheid kan misschien een heel appartement blok met mensen laten vermoorden om de appartement blok af te brengen en een winkelcentrum van te maken. Ik word al bang van mijn eigen gedachten. Het is zo dat ik hier helemaal niet mee akkoord ben maar het was maar een andere perspectief die wel eens besproken kon worden. Even terug naar Beatrice, ik kan me niet voorstellen hoe de ouders zich op dit moment voelen en ik zou hopen dat geen enkele ouder dit zou moeten meemaken. Hopelijk kunnen ze de dader vinden en opsluiten.
Nog even kort zou ik deze artikel kunnen gebruiken bij de rubriek actualiteit tijdens de lessen PAV. Het is actueel en wordt veel besproken. Misschien zou je hier ook een bundeltje kunnen uitwerken rond het thema ‘Hoe verdedig ik mezelf’. Je kunt hierin dan bespreken hoe je je zelf kunt verdedigen wat niet mag en wel mag van de wet, wat een wet en rechtbank is, uitleggen wat GAS-boetes zijn. Een soort van rechtenthema boekje.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.