actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th December 2014, 19:35
Anton.G*ossens Anton.G*ossens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: LIER
Posts: 26
Politie sluit centrum Antwerpen voor auto's door kerstdrukte

Door de kerstkoopjes is het in Antwerpen in sommige delen van de stad zodanig druk dat er nauwelijks nog verkeer mogelijk is. De toegangswegen naar het centrum zijn zo goed als dichtgeslibd en er worden geen auto's meer toegelaten in het centrum van de stad. De politie raadt aan om via het openbaar vervoer te komen of met de fiets.

Onder meer de Nationalestraat, de Kammenstraat en de Bourlastraat zijn al afgesloten geweest. 'Het vele verkeer dat een parkeerplaats zoekt maar er geen vindt, zorgt voor files die hun weerslag hebben op de Leien', zegt politiewoordvoerder Sven Lommaert.

'Onze mensen proberen daarom hier en daar toch voor beweging te zorgen. In de praktijk betekent dat dat er moet worden omgereden.'

De verkeerspolitie tracht de verkeersdoorstroming zo goed mogelijk te begeleiden, maar vol is vol, klinkt het op de website van de politie. De verkeerssituatie wordt constant geëvalueerd om het verkeer al dan niet tijdelijk opnieuw open te stellen.

Als u inkopen wil doen in Antwrpen op deze laatste zaterdag voor Kerstmis, kan u best parkeren buiten het centrum en uw weg vervolgen met het openbaar vervoer of de fiets. Maar ook de trams en bussen ondervinden hinder van de drukte.

Bron: DS
Datum: 20/12/2014

Mening:

Ik vind dit een heel goed initiatief. Persoonlijk ga ik altijd met de trein naar Antwerpen omdat ik sowieso weet dat ik anders langer onderweg ben en toch altijd in file sta. Dat ze nu daadwerkelijk de stad afsluiten omdat ze niet doorrijdbaar is vind ik een goed signaal. Het kan niet de bedoeling zijn dat de fietsers en het openbaar vervoer hier de dupe van moeten zijn.
__________________
“Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.”

― Winston S. Churchill
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th December 2014, 19:43
E*ilie.Payne E*ilie.Payne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 101
Ik vraag mij af waarom ze dit niet standaard doen tijdens het kerstshoppen. Op kleine schaal gebeurt dit wel. Hier in Herentals bijvoorbeeld worden de winkelstraten afgesloten voor verkeer in de laatste 3 weekends voor Kerstmis. Waarom kan dat niet voor de winkelstraten in Antwerpen? Het is goed dat men het heeft afgesloten nu, het was de juiste beslissing.. maar toch maar weer als het al te laat is.

Zoals Anton ook al aangeeft, ga ik niet met de auto de winkelstraten van Antwerpen in op zulke drukke dagen. Ik heb vriendinnen die in Antwerpen wonen dus ik ga niet ontkennen dat ik door het stadscentrum rijd met mijn auto, maar niet op zulke hoogdagen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 20th December 2014, 20:32
N*ortje.VandenAckerveken N*ortje.VandenAckerveken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Baarle-Hertog
Posts: 109
Zoals in de vorige reacties aangegeven, vind ik ook dat dit een goed initiatief is. Uiteraard is het momenteel erg druk in het centrum van Antwerpen: iedereen wil nog kerstinkopen doen en vandaag is daar een ideale dag voor. Begrijpelijk dus dat het verkeer in Antwerpen moeilijk loopt. Volgens mij is het een goed idee om de wegen af te sluiten. Bovendien is Antwerpen vanuit alle hoeken van het land gemakkelijk bereikbaar via het openbaar vervoer. Waarom zou je er geen gebruik van maken? Persoonlijk doe ik dat altijd wanneer ik naar Antwerpen ga. Het heeft volgens mij veel voordelen, zoals het feit dat je geen parking moet zoeken en dat je files kan vermijden. Mensen zouden slimmer moeten zijn, denk ik. Mensen zouden hun wagen sneller aan de kant moeten durven zetten en sneller het openbaar vervoer moeten nemen. Misschien is het zelfs geen slecht idee om het centrum van Antwerpen altijd autovrij te maken?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.