actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th May 2012, 16:32
lennert_goos7@hotmail.com lennert_goos7@hotmail.com is offline
Lennert Goos
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Olen
Posts: 44
Van Rossem stelt partijprogramma voor

Jean-Pierre Van Rossem heeft het basisprogramma van zijn partij R.O.S.S.E.M. (Radicale Omvormers en Sociale Strijders voor een Eerlijker Maatschappij) voorgesteld. De econoom en politicus wil onder meer de NAVO afschaffen en de btw verlagen.

Het basisbeginsel van de partij is dat de overheid zoveel mogelijk moet worden geminimaliseerd. Alle subsidies moeten volgens Van Rossem worden afgeschaft, behalve voor landbouw, onderwijs, gezondheidszorg, cultuur en het verenigingsleven. De overheid moet ook geen banken meer redden en hoeft zich niet garant te stellen voor het spaargeld van de burger.

Economie
Van Rossem wil de concurrentiekracht van ons land vergroten door de btw, de vennootschapsbelasting en de loonlasten te verlagen. Dat zorgt voor een terugverdieneffect van 60 procent. De overige 40 procent kan worden gezocht bij een vermogensbelasting op dure woningen. De overheid moet daarnaast 50.000 sociale woningen bouwen, gefinancierd met kasbons.

Om de veiligheid te verhogen moet de strafkans stijgen, terwijl de gemiddelde strafduur daalt en het gebruik van de enkelband wordt uitgebreid. Vreemdelingen die een straf van meer dan vijf jaar hebben uitgezeten, moeten daarna het land verlaten. Mensonterende gevangenissen als Vorst dienen te worden gesloten.

Tenslotte wil Van Rossem ook het rookverbod in cafés weer opheffen.De politicus was vrijdag niet bereikbaar voor commentaar. Eerder liet hij al weten naar de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen te willen trekken, in voorbereiding op de parlementsverkiezingen van 2014

Bron: http://www.gva.be/regio-antwerpen-s...ramma-voor.aspx
Mijn mening: Ik denk dat het programma van Van Rossem er zeer goed uitziet maar ik betwijfel of het realiseerbaar is... Het afschaffen van sommige subsidies vind ik een zeer goede zaak. Bedrijfsleiders verdienen zelf miljoenen door de subsidies die ze krijgen. Arcelor Mittal kreeg bijvoorbeeld 263 miljoen euro subsidies van de overheid! Onder andere met dit geld werd de familie Mittal steenrijk. De vermogensbelasting op dure huizen vind ik eveneens prima! Laat diegene die dure huizen kunnen kopen maar meer belastingen betalen, in plaats van de gewone mensen zwaarder te belasten. Het rookverbod opheffen is ook een goede zaak. In restaurants moet het rookverbod blijven, maar in café's moeten de uitbaters zelf kunnen beslissen. De meeste veranderingen van Van Rossem vind ik echt goed, maar ik vrees dat hij niet serieus genomen zal worden en zijn veranderingen dus ook niet zullen worden uitgevoerd.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.