actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th May 2018, 18:01
Jari.L*ockx Jari.L*ockx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Herentals
Posts: 47
Pride Parade trekt door straten van Brussel

In Brussel heeft de 23ste Pride Parade zich zaterdagmiddag op gang getrokken. Tientallen delegaties hullen de straten van Brussel in de regenboogkleuren en vragen zo aandacht voor de veiligheid van lesbiennes, homo- en biseksuelen en transgenders.

Een zeventigtal verenigingen en tientallen praalwagens hebben zich al feestend in gang gezet. Enkel de zon ontbreekt op de afspraak, maar de sfeer zat er goed in bij de deelnemers en de vele aanwezige toeschouwers en politici.
Onder andere Meyrem Almaci (Groen), Johan Van den Driessche (N-VA), Pascal Smet (SP.A), Sven Gatz (Open Vld), Philippe Close (PS), Marie Nagy (DéFI) en Bianca Debaets (CD&V) stappen mee in de stoet.
Met de parade willen de organisatoren het thema diversiteit en tolerantie voor de LGBTI+-gemeenschap op de agenda krijgen tijdens de komende gemeenteraadsverkiezingen.
Werk aan de winkel
‘Je merkt dat er naar ervaring en openheid toe nog werk aan de winkel is. Daarom pleit ik er ook voor dat elke gemeente een schepen van Gelijke Kansen zou aanduiden’, stelt Bianca Debaets, de Brusselse staatssecretaris voor Gelijke Kansen.
De Pride Parade eindigt rond vijf uur na een stoet door de Brusselse binnenstad. Nadien kunnen het publiek en de LGBTQI+-gemeenschap nog tot middernacht feesten in de Pride Village op de Brusselse Kunstberg. Daar zijn doorlopend concerten en animaties.
De organisatie verwacht een recordopkomst.

Eigen mening: Ik vind het heel goed dat deze pride er is want zo krijgt deze gemeenschap wat meer bekendheid en zullen ze beter geaccepteerd worden denk ik. België is ook een land dat zich al heel lang inzet voor deze groep. Dat zie je aan de hoeveelste deze pride al is in België namelijk de 23e. Een schepen van gelijke kansen vind ik zelf ook geen slecht idee want zo kunnen oneerlijke zaken veel sneller en doelgerichter aangepakt kunnen worden in een gemeente of stad.

URL:http://www.standaard.be/cnt/dmf20180519_03521259
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.