actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th October 2007, 13:49
Tine Witvrouwen Tine Witvrouwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 93
Dood Diana was aanslag?

"Dood prinses Diana was aanslag door twee mannen op motorfiets"

De ooggetuige zag in zijn achteruitkijkspiegel een verblindend wit licht afkomstig van een motorfiets die de Mercedes van Diana had voorbijgestoken.

Vervolgens ging de Mercedes slingeren, waarna hij tegen een tunnelpilaar knalde.

De passagier ging de auto bekijken en gaf teken aan de motorrijder dat de inzittenden 'knockout' waren.

De twee snelden ervandoor op de motorfiets. Foto's The Daily Mirror
Een ooggetuige vertelde gisteren, op het onderzoek naar de dood van prinses Diana en haar vriend Dodi al Fayed, dat twee mannen op een motorfiets doelbewust het ongeluk veroorzaakten en vervolgens controleerden of hun slachtoffers dood waren. Dat meldt de Britse krant The Mirror.

Verblindende lichtflits
François Levistre (63) zag een verblindende "witte flits" afkomstig van één van de motorfietsen die gericht was op de Mercedes waarin Diana en Dodi zaten. Daarna stak de motorrijder de Mercedes voorbij in de tunnel van de Pont d'Alma en coupeerde de wagen waardoor die moest uitwijken en op een tunnelpijler knalde.

Teken dat ze dood waren
Levistre verklaart dat hij zag hoe meteen daarna de passagier van de motorrijder afstapte, naar de Mercedes stapte, keek naar de inzittenden en de motorrijder teken deed dat ze dood waren. "Hij keek naar de wagen, dan naar de bestuurder van de motorfiets en maakte een teken met beide handen".

Knockout
Terwijl hij dit vertelde, maakte Levistre bewegingen met zijn handen als van een scheidsrechter in een boksmatch die aangeeft dat er een knockout is. "De passagier stapte terug op de motorfiets en de twee snelden ervandoor". Levistre was intussen gestopt aan het einde van de tunnel, waar hij de motorfiets nog zag voorbijrijden. "Ze reden heel snel, maar toch keken ze me allebei aan".

De man dacht dat het om een afrekening tussen rivaliserende bendes was, "zoals dat wel gebeurt in het zuiden van Frankrijk". Gevraagd waarom hij geen hulp heeft geboden, antwoordde Levistre: "Angst, mijn vrouw en ik dachten echt dat die kerels moordenaars waren en dat ze het op de mensen in die Mercedes gemunt hadden.

MI6
Vreemd genoeg strookt het ooggetuigenverhaal deels met wat Mohamed al Fayed al jaren beweert. Fayed meent dat Dodi en Diana gedood werden door de Britse geheime dienst MI6, die daarbij een sterk licht gebruikten om chauffeur Henri Paul te verblinden. Ook Paul stierf in het 'ongeval'.

Kleine witte auto
Levistre, een man uit Normandië, was in de nacht van 31 augustus 1997 op reis met zijn vrouw Roselyn. Het enige andere voertuig dat hij tijdens het incident zag, was een kleine witte auto die voor hem in de tunnel was gereden en de Mercedes niet heeft aangereden. Hij kon niet bevestigen dat het om een Fiat Uno ging. Een witte Uno wordt ervan verdacht betrokken te zijn bij de aanrijding, maar die auto is nooit teruggevonden.

Geen paparazzi
Levistre had er geen idee van dat Diana en Dodi in de Mercedes zaten, tot hij in de namiddag het nieuws op televisie zag. "Ze hadden het de hele tijd over paparazzi, maar er waren geen fotografen in de tunnel. Er waren enkel ik en mijn vrouw, de Mercedes, één motorfiets met twee mannen op en een kleine witte auto".

Niet tuk op Franse politie
Toen hem werd gevraagd waarom hij de politie niet had verwittigd, antwoordde Levistre: "In de handen vallen van de Franse politie is niet bepaald iets waar ik naar uitkeek. De Franse politie is niet zoals de Engelse". Levistre heeft twintig jaar geleden in de cel gezeten wegens verboden wapendracht. Hij werd er ook van beschuldigd een kind te hebben aangeboden aan een Duitse industrieel. Zijn toenmalige vrouw had voorgesteld surrogaatmoeder te zijn. Levistre werd in die zaak vrijgesproken.

Zijn vrouw weigerde een verklaring over het incident in de tunnel af te leggen omdat ze "doodsbenauwd" was. Levistre legde uiteindelijk drie verschillende verklaringen af. (lb)

Het laatste nieuws, 16/10/07 (zie http://www.hln.be/hlns/cache/det/ar...n=categorieArt1 voor afbeeldingen)
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th October 2007, 18:33
Levi De Rademaeker Levi De Rademaeker is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Zandhoven
Posts: 58
???

Het zou kunnen dat het zo gegaan is,
maar je mag toch ook niet vergeten dat heel deze uitleg nogal paranoia klinkt.
Bij deze dingen is het toch belangrijk de bronnen te checken, want vele gegevens kunnen bij wijze van spreken gewoon uit roddelbladen komen.
Het kan zijn dat er toch zoveel geheimen achterzaten,
maar het is nu toch gebeurt en er is niets meer aan te doen.

Laatst aangepast door Levi De Rademaeker : 17th October 2007 om 18:38.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 18th October 2007, 09:13
Ruben Buts Ruben Buts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 73
Zoveelste wending in de zaak

Zelfs nu blijft het verhaal rond de dood van Diana nog steeds veranderen. We zullen het nooit echt weten of misschien toch?
We kunnen wel met zekerheid zeggen dat Diana enkel geliefd werd door het volk en niet zo zeker binnen de koninklijke familie.
En zoals hier gezegd werd was alles opgezet spel, dat was mij al lang duidelijk want zowel de politie als de ziekenwagen hebben niet echt goed werk geleverd .
De politie heeft het onderzoek naar de dood van Diana nooit echt goed uitgediept. Het waren eerder de paparazzi die alles onderzochten want zij moesten zich goed praten (de schuld werd namelijk op hen gestoken). Nu blijkt dat de MI6 er voor een stuk tussenzat is het duidelijk dat de politie niet echt iets MOCHT doen in de zaak.
De ziekenwagen is toen bij het ongeluk niet onmiddelijk naar het ziekenhuis gereden maar heeft enkele minuten in de file gestaan richting ziekenhuis, heb ik horen zeggen in een programma op CANVAS over de dood van Diana.
Al bij al we komen dichter bij de echte oorzaak, maar ik twijfel of de echte ooit gevonden word. En als we het dan vinden over een paar jaar wat zijn we er dan mee? Wat hebben we er dan nog aan?
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 18th October 2007, 15:04
Natalie Docx Natalie Docx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Berlaar
Posts: 109
Wel vreemd dat men na 10 jaar nog afkomt met deze verklaring. Waarheidsgetrouw of niet, het blijft een zaak die iedereen blijft interesseren. Dat ze binnen de koninklijke famile niet geliefd was weet iedereen, dus het is niet uit te sluiten.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 18th October 2007, 15:08
Caroline.Deckmyn Caroline.Deckmyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Hulshout
Posts: 79
Genoeg geweest!

Nog maar eens een andere versie over de dood van prinses Diana. Deze vrouw is al tien jaar dood, mag ze nu ook eindelijk eens rusten? Was het een ongeluk, een moord, ... we zullen het nooit weten. En moeten we nu een verklaring gaan geloven die al drie maal verandert is? Ik vind dat iedereen eindelijk maar eens moet aanvaarden dat Diana dood is. Hoe het kwam zullen we nooit weten maar het heeft geen zin om zomaar mensen te gaan beschuldigen of nieuwe feiten te "verzinnen". Het is allemaal zo al erg genoeg dat het gebeurt is, maar kunnen ze nu is niet eindelijk gewoon de mooie herinneringen aan haar bewaren. En stoppen met te blijven zoeken naar wat er gebeurt is en schuldigen aan te wijzen! Ik vind dat het echt wel genoeg is geweest!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 20th October 2007, 16:43
Stefan's Avatar
Stefan Stefan is offline
Usager enregistré
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Oevel City
Posts: 76
Heeft het nog zin ?

Zovele jaren na de dood van die dame zit men nog steeds met die vragen. Natuurlijk ziet men die graag beantwoord, als ik een vraag heb zou ik daar ook graag antwoord op krijgen. Als men echter na al die jaren nog geen stap verder is, betwijfel ik of men ooit nog achter het antwoord zal komen. Misschien is het zelfs nooit serieus onderzocht omdat het koningshuis er niet zo opgezet mee was. Er zijn zovele feiten die achterwege blijven, niet alleen betreffende het ongeval, maar ook betreffende de onderzoeksprocedure. Men gaat heus niet alles aan de pers vertellen, want dat kan slecht uitkomen voor het koningshuis. Het kan dus goed zijn dat men op één of andere manier bewust het onderzoek hindert.

Maar wie ben ik om daar commentaar op te hebben...
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 7th November 2007, 19:03
PieterVanGestel PieterVanGestel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Beerse
Posts: 68
Ik vind het toch raar dat die verhalen er steeds maar bijkomen. Uiteindelijk als je het uit de invalshoek bekijkt van de media is dit ongeluk BIG BUSINESS. En complot theoriëen zijn nu eenmaal winstgevende artikels voor grote magazine's. Het is al wel vaker gebeurd dat journalisten een verhaal zelf maken. En een "getuige" geld toe stoppen om dit te vertellen is makkelijk gedaan. Achjah zo kan je natuurlijk verder blijven zoeken. Volgens mij zal de waarheid nooit aan het licht komen, en zullen sommige mensen geen rust vinden.


Grtz
Pieter
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 23rd November 2007, 11:20
s5052345's Avatar
s5052345 s5052345 is offline
Sven Raymaekers
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Tessenderlo
Posts: 74
Reactie op artikel

Laat het nu tog eens rustig zijn heel die affaire, Diana heeft al genoeg ellende meegemaakt in haar leven en nu gaan we ze blijven achtervolgen in de dood ook nog. Er zijn zoveel versies van haar dood maar volgens mij gaat de echte reden nooit boven water komen omdat er waarschijnlijk weer heel veel info wordt achtergehouden door de overheid. I think we'll never know...

Grtz
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 28th December 2007, 13:30
Stefanie De Ceuster Stefanie De Ceuster is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Itegem
Posts: 52
GOD, nee ik kan het echt niet meer hore!

Ik vind dat ze deze hele affaire al lang genoeg hebben proberen uit te melken.
Zou het nu niet beter zijn om alles inderdaad gewoon te laten rusten?
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 30th December 2007, 10:08
Natalie Docx Natalie Docx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Berlaar
Posts: 109
Diana is ondertussen al 10 jaar dood. Wat voor zin heeft het nu nog om te gaan speculeren over een mogelijke aanslag?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.