actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th April 2017, 16:24
jirka.v*nrooy jirka.v*nrooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Weelde
Posts: 125
'Trouwstoet die op Brusselse Ring stopt, blijft niet zonder gevolg'

'Trouwstoet die op Brusselse Ring stopt, blijft niet zonder gevolg'
'Ontoelaatbaar', zo noemt de politie het gedrag van een aantal chauffeurs die zaterdag deelnamen aan een trouwstoet en daarbij alle verkeersregels aan hun laars lapten. Door zomaar op de Brusselse Ring te stoppen, riskeren ze voor de politierechter te moeten verschijnen.
De indrukwekkende stoet van dure luxewagens werd voor het eerst in het Mechelse opgemerkt. Ze lapten alle verkeersregels aan hun laars en inzittenden hingen uit de auto’s, zwaaiend met vlaggen.

'We kregen verschillende oproepen van burgers omdat de chauffeurs de ene overtreding na de ander maakten en toeterend door de straten reden. We hebben verschillende ploegen die een waslijst aan overtredingen hebben vastgesteld. Er zijn meerdere pv’s opgesteld',klinkt het bij de Mechelse politie.

Hoeveel processen-verbaal er precies zijn opgesteld, kan men vandaag nog niet zeggen. 'Niet alle processen-verbaal zijn al binnen en we wachten ook nog op de vaststellingen die gedaan zijn via de vaste snelheidscamera’s. Maar ik kan u wel al verzekeren dat deze zaak niet zonder gevolg blijft', zegt Dirk Van de Sande van de Mechelse politie.

Volgens de politie is er sprake van tal van inbreuken op de wegcode, gaande van het ongeoorloofd gebruiken van de claxon tot het niet dragen van de veiligheidsgordels, het inhalen op wegen met een witte doorlopende lijn en het niet gebruiken van de richtingaanwijzers.

Camerabeelden opgevraagd

Van Mechelen reed de stoet dan in de richting van Brussel. Op het viaduct van Vilvoorde hielden alle auto’s plots halt op de pechstrook en op het eerste rijvak. Deelnemers stapten daar uit en dansten op autoweg. Een Ferrari met Luxemburgse nummerplaat liep schade op toen hij werd aangereden door een lichte vrachtwagen.

'De wegpolitie kreeg rond 15 uur een oproep binnen. Toen een ploeg ter plekke kwam, waren de auto’s al vertrokken. Daarom hebben we nu camerabeelden opgevraagd bij het Vlaams Verkeerscentrum', zegt Chris Daeleman van de federale politie.

“Het wordt een hele klus om alle overtredingen in processen-verbaal te gieten. Mogelijk zullen een of meerdere chauffeurs zich voor de politierechtbank moeten verantwoorden', zegt de politie nog.

Wat ze riskeren is volgens politierechter Kathleen Stinckens moeilijk te voorspellen omdat ze eerst de pv’s zou willen zien. 'Voor het niet dragen van de autogordel riskeer je in ieder geval 110 euro. Dat geldt zowel voor de chauffeur als voor de inzittenden van de wagen. Op het ongeoorloofd gebruik van de toeter staat een boete van 55 euro en het overschrijden van een witte doorlopende lijn kost je minimum 240 euro euro. Wordt beslist om de zaak voor de politierechter te brengen, kunnen die straffen nog oplopen. De betrokkenen riskeren ook een rijverbod', klinkt het.


10/04/2017
Bron: de standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170410_02827023


Eigen mening
Het is ronduit belachelijk dat je de ring van Brussel, die altijd al druk is, ophoudt met idioot gedrag. Het zal vast en zeker een mooie show zijn geweest maar als ik daar zou rijden zou ik zeer geïrriteerd geraken van dat soort gedrag. Gelukkig zijn er geen ernstige ongelukken gebeurd, dan was er niet meer te vieren, enkel spijt betuigen. Onlangs kwam ik zelf zo'n parade tegen en deze zorgden voor een klein oponthoud. Dit was tussen twee dorpen waar de weg helemaal niet zo druk is, dus ik kan me niet voorstellen wat het gevolg zou zijn op de ring van Brussel. De mensen die dit veroorzaakten moeten een boete krijgen. Langs de andere kant, als je een stel luxewagens kunt veroorloven, wat maakt die boete dan uit? Hopelijk trekken de mensen hier een les uit en dat ze het in de toekomst niet meer doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.