actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2013, 22:05
R*bin.Peeters R*bin.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Poederlee
Posts: 28
Minister Antoine: "Brussels Airport is soms zeer Vlaams"

In het Waals Parlement heeft Waals minister bevoegd voor luchthavens André Antoine (CdH) zwaar uitgehaald naar de luchthaven van Zaventem. Brussels Airport heeft volgens Antoine de op Charleroi zeer actieve lowcostmaatschappij Ryanair uitgedaagd door zich open te stellen voor lowcostvliegverkeer. Brussels Airport is "soms zeer Vlaams", zei Antoine.

De CdH-minister was opvallend mild voor Rynair-topman Michael O'Leary. "Ik geloof dat de strategie van O'Leary er een is die hij zelf niet wenste, maar die hem is opgedrongen". Antoine wijst met een beschuldigende vinger naar Brussels Airport. Die heeft "eenzijdig" beslist om low cost toe te laten. O'Leary voelde zich uitgedaagd, zegt Antoine, "en heeft beslist om als eerste de handschoen op te nemen, omdat hij in een hele reeks hoofdsteden aanwezig zal zijn".

Naar eigen zeggen blijft de Waalse minister de sereniteit bewaren, omdat Ryanair zegt dat Charleroi zijn belangrijkste Belgische uitvalsbasis blijft. Een deel van de 25 nieuwe toestellen die Rynair heeft gekocht is bestemd voor nieuwe bestemmingen vanuit Charleroi.

De uitlating van de minister werd onthaald op applaus van de meerderheid en de oppositie in het Waalse halfrond.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...er-Vlaams.dhtml

Eigen mening: Ik vind dit een zeer ongelukkige uitspraak van André Antoine. Ik snap in feite ook niet waar hij naartoe wilt met die uitspraak. Naar mijn mening is er niets mis mee om een lowcostmaatschappij als Ryanair toe te laten op Brussels Airport. Vanuit Europa wordt ook gevraagd naar een meer open en competitieve markt met heel veel concurrentie. En een vliegtuigmaatschappij als Ryanair zorgt zeker voor extra concurrentie. Dit kan alleen maar goed zijn voor de consument. En dat zou toch het uitgangspunt moeten zijn vind ik.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.