actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th October 2011, 15:37
lennert.jensen lennert.jensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westmalle
Posts: 24
Postkantoren maken maandag brug

De postkantoren zijn maandag 31 oktober gesloten en maken zo de brug met de wettelijk feestdag van Allerheiligen op 1 november. Dat heeft bpost donderdag bekendgemaakt. Bij Febelfin, de Belgische federatie van de financiële sector, werd vernomen dat de bankkantoren maandag wel open zijn.


Op maandag wordt de post wel bedeeld en worden de rode postbussen gelicht zoals op een gewone maandag, licht bpost toe. De openingsuren van de PostPunten hangen dan af van de instelling of handelszaak waar zij gevestigd zijn.

Op dinsdag 1 november, een wettelijke feestdag, zijn alle bank- en postkantoren gesloten, wordt geen post besteld en worden de postbussen ook niet gelicht. Dat is ook het geval op 11 november.

Er bestaan geen algemene richtlijnen rond de openingstijden van de loketten van steden en gemeenten bij mogelijke brugdagen. De Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten (VVSG) meldt de situatie dan ook afhangt van het eigen stads- of gemeentebestuur. Inwoners vragen best zelf de openingsuren even na.


Bron: De Standaard.be (http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20111027_116)

Eigen mening: Persoonlijk ben ik niet tevreden over de service van de Belgische Post. De postbodes zelf doen weliswaar hun best en ik heb altijd wel medelijden met de postbodes als zij 's ochtendsvroeg weer en wind moeten trotseren om onze post te bezorgen.

Maar ik vind dat de Post te nonchalant omgaat met onder andere het verwerken en het bezorgen van brieven en pakketjes. Ik heb het afgelopen jaar verschillende keren naar het hoofdkantoor in Brussel moeten gaan omdat een loonbrief of een pakketje verloren was gegaan in de Post. Tegenwoordig maak ik dan ook vaker gebruik van andere postservices zoals DHL en TNT.

Ik ben blij dat ze zo verstandig geweest zijn enkel de kantoren te sluiten op maandag en de post zelf nog rond te brengen, want ik denk niet dat de post zich met de groeiende concurentie en hun eigen verzwakte systeem niet vel verlofdagen kunnen permiteren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.