actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th March 2011, 15:54
Emmely Emmely is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 118
Chaos en supportersgeweld in Charleroi

Chaos en supportersgeweld in Charleroi

Charleroi is na de nederlaag tegen Standard veroordeeld tot de degradatieduels, en dat viel slecht. Op het eind van de match renden ze zelfs het veld op. Ook de fans van Standard misdroegen zich.

De incidenten waren niet te tellen op Mambour. Voor de match waren er al ongeregeldheden tussen de diverse supportersclans. Na de 0-2 gooiden supporters van Standard Bengaals vuur op het terrein, waarna doelman Riou van Charleroi naar de dij greep en iedereen naar binnen werd geroepen door scheidsrechter De Bleeckere.

De match lag tien minuten stil. Maar ook daarna verliep de partij niet vlekkeloos. Toen bleek dat Charleroi het niet zou redden, gooide de woedende thuisaanhang massaal tennisballen op het veld. Weer lag het spel even stil. Maar het werd nog erger. Uiteindelijk slaagden enkelen erin het veld te betreden, waarop De Bleeckere affloot.

‘Dit is echt lamentabel’, zuchtte secretaris Hendrickx. ‘Het woord moet aan de voetballers zijn, fans moeten hun team aanmoedigen. Vooral omdat we nog helemaal niet veroordeeld zijn tot degradatie. Er is eerst nog de Best of five, en daarna desgevallend nog een eindronde met de tweedeklassers. Ik vrees een zware sanctie. De scheidsrechter zal een rapport opstellen, en het Sportcomité zal zich over de zaak buigen. Ik huiver voor de gedachte dat we straks een beslissende match achter gesloten deuren moeten spelen.’

Zeker is dat de affaire nog een staartje krijgt. Alvast ook voor Standard, want ook hun supporters gedroegen zich niet voorbeeldig. Het gebeurde eerder ook al op AA Gent. Wordt dus ongetwijfeld vervolgd. De straffen beloven niet mals te zijn.

Standard won de omstreden wedstrijd met 0-2. Doelpunten van Jelle Van Damme en Tchité.

Bronvermelding: http://www.nieuwsblad.be/article

Mening: Waar gaat dit toch naartoe. Een dood simpele voetbal match en dan zo uitdraaien. Je kan als supporter hevige fan zijn, maar dat moet je niet op zo'n manier uiten. Zowel voor de supporters, die gewoon komen kijken, als voor de spelers is dit niet aangenaam. Zij willen hun match gewoon spelen en wordt meerdere keren stil gelegd. Dit is echt schandalig. Zeker als de spelers zelfs de supporters moeten vragen om zich te gedragen.

Ik ben er mee eens dat hier zwaardere boetes gaan voor gegeven worden. Spijtig genoeg moeten de clubs hiervoor boeten.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th March 2011, 12:21
Femke.Verduyckt's Avatar
Femke.Verduyckt Femke.Verduyckt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Houtvenne
Posts: 83
[B]Charleroi en Standard mogen zich aan straffen verwachten, 0-2 uitslag blijft[/B]

Charleroi en Standard mogen zich aan straffen verwachten, 0-2 uitslag blijft


De supportersclans van Charleroi en Standard maakten het gisterenavond al te bont in de Waalse derby van de 29e speeldag. Beide clubs moeten zich voor het Sportcomité van de Koninklijke Belgische Voetbalbond komen verantwoorden en mogen zich aan een sanctie verwachten. Aan de uitslag, een 0-2 zege voor Standard, wordt niet geraakt.
"Scheidsrechter Franck De Bleeckere heeft de wedstrijd immers afgefloten na twee minuten en blessuretijd", verklaart KBVB-woordvoerder Stefan Van Loock. De incidenten hebben het spelverloop ook niet beïnvloed."

Vuurpijlen en tennisballen
De Bleeckere moest de wedstrijd verscheidene keren onderbreken. Uit het vak van Standard belandden vuurpijlen op het terrein. De fans van Charleroi bestookten het veld met tennisballen. In de slotfase sloopte de thuisaanhang de omheining en werd het veld bestormd.
Voor de fans die zich misdroegen krijgt de zaak een juridisch staartje.

Zware sancties
"Er waren mobiele politieteams aanwezig met handcamera's en we hebben ook duidelijke beelden van de stadioncamera's. Er zullen heel wat processen-verbaal uitgeschreven worden", verklaarde Jo Van Hecke, verantwoordelijke van de voetbalcel van het ministerie van Binnenlandse Zaken. "Wie het veld betrad, wacht een zware sanctie. Dat is minstens een stadionverbod van twee jaar en een boete. Daarvan hebben we ook uitstekende beelden. We konden al veel daders identificeren. Vuurpijlen zouden het stadion eigenlijk niet in mogen. Maar dat controleren bij de ingang is moeilijk. Ze halen ze uiteen en vijzen ze in elkaar op de tribune." (belga/tma)

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupil...ag-blijft.dhtml

Mening: Op de website van HLN vindt je 2 filmpjes. Het eerste gaat over de tennisballenactie. Ik vind dit kinderachtig! Gooien met tennisballen om zo de tegenstander te boycotten, maar eigenlijk boycot jij je ook je eigen ploeg. En als je ploeg al aan jou komt vragen om rustig te zijn. Ik denk dat je dan als ploeg je vertrouwen verliest in je fans. Beide ploegen willen enkel vriendschappelijk spelen. Het 2de filmpje gaat over die vuurpijl. Je kan wel degelijk iemand er serieus mee verwonden. Ik vind dat de persoon die dat gedaan heeft een zwaardere straf moet krijgen. Wie op het veld kwam, heeft 2 jaar een verbod. ik vind dit nog steeds te weinig, die personen hebben het hele spel verpest en verdienen een langere straf.
Ook las ik één van de meningen onderaan de pagina dat iemand zei dat Charleroi-supporters zich niet verkleden als Standard - supporters. Dat die dan het hele spel saboteren en verpesten voor iedereen. Hij gelooft dat échte supporters hun ploeg wel zouden steunen en zulke vandaalstreken nooit zouden doen. Ik ben het daar wel mee eens.
__________________
Do it you own way!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.