actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th March 2010, 18:31
Bram Jacobs Bram Jacobs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Berlaar
Posts: 110
Thumbs down 'Homo's en hetero's niet in zelfde kamer'

'HOMO'S EN HETERO'S NIET IN ZELFDE KAMER'

Homo's en hetero's zouden geen kamers moeten delen.
Dat zegt commandant Conway van het Amerikaanse Marine Corps.


Conway deed die uitspraak naar aanleiding van een versoepeling van homoseksualiteit in het Amerikaanse leger.
Homo's mochten zich in de VS alleen aanmelden bij het leger als ze hun seksuele voorkeur verzwegen.
Onder druk van President Obama en liberale legerleiders mogen militairen nu uitkomen voor hun geaardheid.

Aparte kamers voor homo's
"Ik wil onze mariniers niet vragen om met een homo samen te leven als dat niet strikt noodzakelijk is", lichtte Conway zijn opmerking toe.
Hij pleit daarom voor speciale kamers voor homoseksuelen.

Vorige week beweerde oud-generaal Sheehan dat homo's het leger verzwakken.
Als voorbeeld haalde hij het Nederlandse leger aan.
Die zouden hebben gefaald bij de val van Srebrenica omdat er zo veel homo's bij de Nederlandse strijdkrachten zitten.

Sheehans opmerking haalde de internationale media en leidde onder homo's in Nederland en in het buitenland tot grote ophef.

© RTL Nieuws.nl/ 27 maart 2010


Eigen mening

Waarom is het noodzakelijk om homo's van hetero's te splitsen. Het is niet besmettelijk en homo's zijn ook maar mensen.
Ik snap niet waarom men er zo moeilijk over doet, de mannen moeten toch niet samen in 1 bed slapen.
Het is misschien moeilijk om in die kleinzinnige hoofdjes van de Amerikanen te krijg dat er helemaal niets mis is met homo's.
Het is voor de conservatievelingen in het leger wel moeilijk om te aanvaarden.
Maar te voren wist men toch niet wie homo was en sliep men toch wel samen.
Het enige verschil met vroeger is dat men nu wel weet wie van de soldaten homo is en wie niet.

Ik vind het ook niet kunnen dat oud-generaal Sheehans de nederlaag in Srebrenica op de homo's steekt.
Maar dat zie je vaak, ze moeten toch een zondenbok vinden. Daar zijn ze wel goed in.
Eerst alles op de terroristen steken en nu de homo's. Dat is gemakkelijk natuurlijk, dan hebben ze zelf ook nooit iets verkeerd gedaan.
Want oooh!! dat kan niet. Een 'goede' Amerikaan kan toch niets verkeerd doen zeker.
Soms druipt de hypocrisie toch zo van sommigen Amerikanen af!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th March 2010, 12:45
Shana Henderieckx Shana Henderieckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Antwerpen
Posts: 130
Ik sluit me aan bij Bram, waarom zijn er in hemelsnaam aparte kamers voor homo's nodig?! Dit begint verdacht sterk te lijken op de afzondering van lepralijders op een eiland..
Ten eerste, homoseksualiteit is NIET besmettelijk, zoals Bram reeds aanhaalde, wie daar nu nog aan twijfelt moet eens zich eens dringend beter laten informeren.
Ten tweede, wat is er zo erg om met een homo de kamer te delen? Heeft men misschien schrik dat deze zich gaan opdringen aan de hetereoseksuelen? Waarom zouden ze dat doen, omdat ze zogezegd "anders zijn"? Neen, zij zijn net hetzelfde als hetero's, zij hebben elkaar lief, zoals heteroseksuelen en ze zouden zich kunnen opdringen in dezelfde mate als heteroseksuelen dat zouden doen. Géén verschil tussen beiden. Of dacht men nu werkelijk dat enkel homo's opdringerig kunnen zijn..?
Voor de rest zie ik geen moeilijkheden om met homo's op de kamer te liggen. Het is misschien als hetero in het begin "een beetje ongemakkelijk", ze voelen zich misschien niet zo op hun gemak, maarja, een bezoekje aan de dokter/gynaecoloog kan ook "een beetje ongemakkelijk" aanvoelen he..

En zoals Bram ook reeds vermeldde; Men zoekt gewoon een reden, een verklaring voor het feit dat de legers zouden verzwakken.. Is het al wetenschappelijk aangetoond dat homo's zwakker zijn? Ik denk het niet! Het voorbeeld van het Nederlandse leger is ook niet aangetoond, het is maar een speculatie:
"Het Nederlands leger is zwak, er zitten veel homo's, conclusie: homo's verzwakken het leger..."
Het is een foute conclusie die niet berust op waarheden, er zijn namelijk nog vele andere variabelen die dat zouden kunnen beïnvloeden, maar ja, zeg nu zelf, het is toch veel gemakkelijker om die achterwege te laten...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 29th March 2010, 10:29
Jens_Cools Jens_Cools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Westerlo
Posts: 65
Ik ga ook volledig akkoord met de voorbije 2 meningen!

Waarom zouden homo's het leger in godsnaam verzwakken? Wel integendeel, op mentaal vlak zouden deze mensen het leger wel eens heel wat sterkte kunnen bijbrengen. Deze mensen moeten toch een ongelooflijke mentale sterkte hebben om in deze overkritische, discriminerende maatschappij uit te komen voor hun geaardheid. En daarenboven nog een stand te houden ook!

Het is weer zo één van de talloze Amerikaanse zondebokverhalen...
Wanneer er ook maar iets fout loopt, zoeken de Amerikanen maar al te snel een zondebok voor de zich voorgedane problemen. Zouden zij ooit al eens gehoord hebben van het gezegde: 'De hand in eigen boezem steken?'...

Wel ze zouden daar wel eens stilletjes aan mee mogen beginnen!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 31st March 2010, 13:08
chelsy collart chelsy collart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: oosterwijk
Posts: 82
Waar gaan we toch naar toe, homo's zijn toch ook maar mensen. Zij doen zo hun best een plaats te vinden in deze preutse maatschappij, en dan nog bij de allerpreutsten : het leger. De mannen van het leger vinden zichzelf echte mannen, zo stoer. Waarom hebben ze dan in godsnaam bang om bij een homo in het team te zitten.

Men doet precies of homoseksualiteit een besmettelijke ziekte is. Ik vind het zeer erg voor diegenen die hier dan door benadeeld worden. ik dacht dat we in de 21ste eeuw leefden, maar hier heb ik mij dan toch duidelijk in vergist.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 31st March 2010, 15:32
Lize Holemans Lize Holemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Lier
Posts: 69
Ook ik sluit me aan bij de mening van de groep. Ik vind het gewoonweg een belachelijke maatregel die getroffen werd. Homoseksualiteit is geen ziekte! Het zijn ook maar gewoon mensen. Zo kan je ook zeggen dat mannen en vrouwen niet meer samen zouden mogen slapen. Hier heb ik zelden mensen een probleem over horen maken.
Zoals ook meerdere malen werd aangegeven zoeken ze een zondebok voor hun tegenslag. Men steekt altijd de schuld op een makkelijk doelwit en dit keer zijn dat homo's.
Volgens mij werkt men voor een deel ook haat wegens homoseksuelen zo in de hand. Solidariteit is erg belangrijk. Zeker wanneer met nauw moet samenwerken, zoals bijvoorbeeld in het leger. Door hen zo te viseren, wordt het alleen nog maar erger.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.