actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th May 2018, 17:19
yannick.v*ndenkieboom yannick.v*ndenkieboom is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Vorselaar
Posts: 45
Saldo checken en af en toe een overschrijving, maar kritische Belg wil nog niet mobie

Amper 1 op de 4 Belgen met een betaalapplicatie op hun smartphone, heeft die al eens gebruikt om een vriend of winkelier rechtstreeks te betalen. Veel verder dan het checken van hun saldo komen de meeste smartphonegebruikers niet. Dat blijkt uit de icapps Technologiebarometer.
63 procent van de Belgen heeft een betaal-app, maar slechts een kleine minderheid benut de mogelijkheden ten volle. Vooral wat mobiele betalingen betreft lopen we achter. Ruim 80 procent gebruikt de app om zijn saldo op de bank te checken. 68 procent gaat nog iets verder, en doet ook overschrijvingen.

Mobiel betalen was nog nooit zo makkelijk: betaal met je smartphone in 3 stappen
“Belgen zijn trager”
Terwijl slechts 29 procent van de mensen met een betaalapplicatie al eens mobiel geld overgemaakt heeft aan een vriend of collega. Dat is opvallend, aangezien vrijwel alle apps van grootbanken een module van Bancontact bevatten voor snelle betalingen via een QR-code. “Belgen zijn vaak iets trager met het omarmen van nieuwe technologische mogelijkheden”, zegt Wouter Martens, CTO bij icapps. “Ook bij online banking waren onze landgenoten kritisch, en wilden ze eerst zeker zijn dat het systeem goed werkte.”

Verwarring
Voor betalingen in de winkel tekent zich een gelijkaardige tendens af. Bij handelaars haalt amper 24 procent zijn smartphone boven om te betalen. “Het overaanbod aan betaalmogelijkheden, dat niet door iedere handelaar op dezelfde manier geïmplementeerd wordt, zorgt voor verwarring”, denkt Wouter Martens. Zo kiezen sommige winkels voor terminals met contactloos betalen, terwijl andere kiezen voor een app zoals Payconiq.

Bron: Het Laatste Nieuws (https://www.hln.be/geld/saldo-check...talen~a9a6ef6e/)

Mening: Ik begrijp dat Vlamingen kritisch staan tegenover betalen met hun smartphone. We spreken dan ook over geld waar ze lang en hard voor hebben moeten werken. Ikzelf vertrouw de betaalapplicaties wel, maar toch heb ik toevallig gisteren pas mijn eerste betaling gedaan via de GSM. Het is iets nieuw, daarom voor de meeste ook wennen volgens mij. Met wennen bedoel ik dan vertrouwen krijgen in die manier van betalen. De tijd is voor velen nodig, maar te lang mag het niet duren. Ik denk dat het wel de toekomst is, betalen via mobiele applicaties. Het is zeer gemakkelijk en zo zal de bankkaart met de jaren mee wel verdwijnen. Maar met alle oplichtingen, dieven... zal het vertrouwen erin nog niet voor morgen zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.