actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th April 2012, 11:26
jana.lambrechts jana.lambrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 105
Minderjarigen bezorgen man hersenletsel

06:38 Update Antwerpen-Noord (2060) In Antwerpen-Noord is dinsdagavond een handtasdiefstal zwaar uit de hand gelopen. Vijf jongeren probeerden rond 21.50 uur een vrouw van haar handtas te beroven in de August Sniedersstraat, waarop haar vriend tussenbeide kwam. In het daaropvolgende gevecht werd de man zo hard geslagen en gestampt dat hij er een ernstig hersenletsel aan overhield.


Een van de jongeren, die met de fiets was, probeerde eerst de handtas van de schouder van de 29-jarige vrouw te trekken. Haar 35-jarige vriend kon dat echter beletten. De vijf keerden zich vervolgens tegen de vriend en gaven hem rake klappen op het hoofd en lichaam. Toen de man tegen de grond ging, kreeg hij nog enkele stampen. Zijn vriendin was intussen kunnen ontkomen en verwittigde de politie.

Minderjarige daders
De politie kon op basis van de verklaring van de vrouw vier verdachten oppakken in de onmiddellijke omgeving. Tegen twee van de vier waren er niet genoeg bewijzen en de politie moest hen laten gaan. De twee anderen werden aangehouden.

De zeventienjarige dader werd opgesloten in de jeugdinstelling van Everberg. Zijn dertienjarige kompaan kreeg van de jeugdrechter huisarrest en een verplichte vorming.

Het slachtoffer werd zwaargewond overgebracht naar het Antwerpse Stuivenbergziekenhuis, waar een ernstig hersenletsel werd vastgesteld. Hij bleek ook bestolen te zijn van zijn gsm en portefeuille. Die buit werd nog niet teruggevonden.

Onrecht
Slachtoffers N. en haar vriend M. zijn verbaasd over de lichte straf. “We zijn er niet goed van. Het is niet te vatten”, zegt N. “Voor M. zijn de komende twee dagen nu cruciaal. Dan zal worden beslist of hij geopereerd moet worden. De hersenbloeding is gelukkig niet verergerd, de dokter heeft uitgelegd dat zijn hersenen gekneusd zijn. Hij kan praten, hij kan een klein beetje stappen, met heel veel pijn."

"Maar hij zal er een karakterieel letsel aan overhouden, en dat is nu nog moeilijk exact in te schatten. Hij is vooral boos nu. Boos om al dat onrecht. Het doet ook pijn dat niemand ons heeft geholpen. Ik heb zelf buren aan hun raam zien staan, maar niemand deed iets om het geweld te stoppen.”

Bron: www.gva.be donderdag 5/4, 6u38

Eigen mening

Ik las dit artikel deze ochtend in de krant en ik kan er niet goed bij dat de dertienjarige dader vrij is wegens gerbek ik een gesloten instelling. Hij krijgt huisarrest, echt een veel te minne straf als je het mij vraagt. Ook het feit dat ze 2 van de 4 daders hebben moeten laten gaan door gebrek aan bewijzen vind ik straf. Er waren echter buurtbewoners die achter hun raam stonden te kijken. Ik vind het eigenlijk al erg dat een van de slachtoffers zelf de politie heeft moeten bellen en dat niemand van de buurtbewoners dit gedaan heeft. Ik kan het ergens nog begrijpen dat de buurtbewoners niet hebben ingegrepen tijdens het incident zelf, dat was waarschijnlijk te gevaarlijk maar ze konden op zijn minst toch getuigen over wat ze gezien hebben. Als burger vind ik dat het je plicht is te getuigen voor de politie. Daar waren de slachtoffers beter mee geholpen geweest. Ik hoop in ieder geval dat de hersenschade voor het slachtoffer meevalt en dat de daders alsnog een zwaardere straf krijgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.