actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2015, 16:19
Z*ë.Crols Z*ë.Crols is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Arendonk
Posts: 90
Schauvliege: ‘Nog geen klimaatakkoord, onderhandeling in constructieve sfeer’

Schauvliege: ‘Nog geen klimaatakkoord, onderhandeling in constructieve sfeer’

Trekt ons land volgende week met of zonder intra-Belgisch klimaatakkoord naar de klimaatconferentie in Parijs? Die vraag legde Vlaams parlementslid Hermes Sanctorum (Groen) woensdag voor aan Vlaams minister Joke Schauvliege. ‘Er is nog geen klimaatakkoord. We zijn volop aan het onderhandelen in een constructieve sfeer en we hopen nog voor Parijs een akkoord te sluiten’, aldus de minister, enkele dagen verwijderd van de klimaatconferentie.

Verder liet Schauvliege niet in haar kaarten kijken. Daar is ook een simpele uitleg voor. Sinds het eerdere ontwerp-akkoord eind oktober naar de prullenmand werd verwezen, zoeken de federale regering en de gewesten naar een nieuw intra-Belgisch akkoord. De ambitie blijft om tegen de start van de Klimaatconferentie in Parijs een akkoord rond te krijgen. Achter de schermen wordt druk getimmerd aan een oplossing. Maar daarover ‘uit de biecht klappen’ zou niet verstandig zijn, aldus Schauvliege.

Vraagsteller Sanctorum reageerde ontgoocheld. ‘Ik ben ondertussen zes jaar lang parlementslid en stel hier al zes jaar vragen over. Ik merk dat het antwoord altijd maar korter wordt. U krijgt dit toch niet meer uitgelegd?’

Ook SP.A-parlementslid Bruno Tobback reageerde bijzonder ‘teleurgesteld’. ‘We riskeren ons in Parijs voor een tweede keer belachelijk te maken tegenover heel de wereld’. ‘Hier is sprake van een ongelooflijk gebrek aan visie, maar ik vrees dat dat symbolisch is voor heel uw klimaatbeleid’, aldus Tobback.

Bron: DS, 25/11/2015

Mening:
Ik begrijp dat er momenteel heel wat gesprekstijd van de politici naar de terreurdreiging gaat. Het is vanzelfsprekend dat de terreurdreiging op dit moment prioriteit is aangezien de dreiging voor ons land nu is en alle inwoners van ons land kan treffen. Daarmee wil ik echter niet zeggen dat het oké is om het klimaatakkoord te 'verwaarlozen'. De terreurbedreiging mag nu misschien wel prioriteit krijgen, maar de klimaatproblematiek zorgt nu al over de hele wereld voor problemen. De klimaatproblematiek treft de bevolking weliswaar pas op langere termijn, maar het is geen overbodige luxe voor ons land om met een degelijk klimaatakkoord in het achterhoofd naar Parijs te kunnen trekken volgende week.

Ik ben blij om te horen dat minister Joke Schauvliege de ernst van de situatie inziet en een akkoord op tafel wilt kunnen leggen bij de start van de Klimaatconferentie in Parijs.

Laatst aangepast door Z*ë.Crols : 25th November 2015 om 16:29.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.