actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th September 2012, 11:15
Lieselotte.Busch Lieselotte.Busch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 87
43 procent Vlaamse ondernemers kiest N-VA

Drieënveertig procent van de Vlaamse ondernemers stemt op 14 oktober voor N-VA, op ruime afstand gevolgd door Open Vld. Dat blijkt uit een online-enquête die zelfstandigenorganisatie NSZ bij haar eigen leden uitvoerde en waaraan 656 Vlaamse ondernemers deelnamen.

Terwijl N-VA bij de deelnemende zelfstandigen en kmo-zaakvoerders de kaap van de 40 procent overschrijdt, komt Open Vld uit op 23 procent. De derde plaats gaat naar CD&V met 13 procent, gevolgd door een lokale lijst (7 procent), Vlaams Belang (6 procent), sp.a (5 procent) en Groen (3 procent). Ter vergelijking: in Wallonië en Brussel kiest 45 procent van de ondernemers voor MR en haalt de PS slechts 5 procent.

Vijfenvijftig procent zegt dat de nationale politiek hun stemgedrag totaal niet beïnvloedt. Bij overige 45 procent is dat wel het geval. Hoewel acht op de tien ondernemers hun stad of gemeente aangenaam vinden, stelt 62 procent dat hun lokaal bestuur de voorbije zes jaar geen ondernemingsvriendelijk beleid heeft gevoerd. De belangrijkste prioriteiten voor de ondernemers zijn volgens de enquête minder gemeentelijke belastingen en administratieve rompslomp, veiligheid en een beter parkeerbeleid.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/W...iest-N-VA.dhtml

Mening: Ik vind 43% toch best wel veel. Het zijn Vlaamse ondernemers die voor N-VA kiest, volgens enquêtes op het internet. Dus niet 43% van de Vlamingen. Het is ook een enquête op de leden van een zelfstandigenorganisatie. Er deden 656 ondernemers mee. Ik vraag me af of deze enquêtes betrouwbaar zijn. Dit zullen we pas weten na de verkiezingen. Ik ben zelf niet echt een voorstander van zulke 'speculaties'. We zullen wel zien. Ik vind niet dat de kranten zich moeten bezighouden met deze speculaties.

Dat ondernemers minder gemeentelijke belastingen willen en minder administratieve rompslomp belangrijk vinden, vind ik dan weer typisch. Dat hoort er eenmaal bij als je een onderneming hebt. Veiligheid en een beter parkeerbeleid vind ik wel belangrijke zaken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.