actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th April 2012, 13:57
michiel.bouwen's Avatar
michiel.bouwen michiel.bouwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 103
rouw (76) ramt auto op volle snelheid door deur supermarkt en maakt 10 gewonden

Hallucinante beelden van een vreselijk ongeval aan een supermarkt in Palm Coast (Florida). Een 76-jarige vrouw begon om nog onverklaarbare reden aan een dolle raid op de parking, ramde op volle snelheid door de glazen deur van de supermarkt en stopte pas zo'n 30 meter verderop in de overvolle winkel. Onderweg maakt ze tien gewonden. Eén slachtoffer kwam onder de auto terecht en ligt nog altijd in kritieke toestand in het ziekenhuis. Het mag een wonder heten dat er geen doden of meer slachtoffers vielen, want op de beelden is te zien hoe druk het wel was in de grote supermarkt. De vrouw moet zich voor de rechter verantwoorden voor haar roekeloze rijgedrag. Er werden geen mechanische problemen aan de auto vastgesteld. De schokkende beelden zijn niet voor gevoelige kijkers!

Als je de video van het incident bekijkt, dan mag het een wonder heten dat er geen doden vielen.

Agent Jerry Crews
Een moeder met haar twee kinderen stond vlakbij de ingang, een fractie van een seconde voor de impact.

Ze maaide gewoon iedereen weg zoals bowlingkegels. De oudere man die naast me zat, werd meegesleurd onder de wagen.

Lasunda Hampton
De auto stopte pas 30 meter verderop in de supermarkt, zoals de camera's aan de kassa's registreerden.

De 76-jarige Thelma Wagenhoffer reed kort na de middag in haar Toyota Camry op de parking van de Belle Terre Parkway in Palm Coast. Plots versnelde de bejaarde vrouw om een nog overklaarbare reden bruusk en ramde op volle snelheid de glazen ingangsdeur van de supermarkt. Daar zaten enkele klanten op een stoel te wachten en zij beleefden de schrik van hun leven. Ze werden gewoon meegesleurd door de dolle wagen, die zich een weg boorde door de winkel en pas een dertigtal meter verderop tot stilstand kwam. Ook de vele andere supermarktklanten keken stomverbaasd op bij deze onwezenlijke crash.

Meegesleurd
Balans: tien gewonden, van wie er nog drie in het ziekenhuis moesten blijven een dag na de waanzinnige crash. Vooral Lupo Mario Hernandez (83) is er erg aan toe. Hij werd meegesleurd onder de wagen. Zijn vrouw Maria (81) werd ook zwaargewond, net als Gertrude Marley (86). "Als je de video van het incident bekijkt, dan mag het een wonder heten dat er geen doden vielen", zegt Jerry Crews van de Florida Highway Patrol.

Gezin vlakbij ingang
Enkele klanten ontsnapten echt maar op het nippertje aan de dood. Lasunda Hampton (33) zat ook aan de ingang met haar drie maanden oude baby Tysham Davis. Als bij wonder hield de baby slechts een bult op zijn hoofdje over aan dit hachelijke avontuur. Zijn moeder werd gewond door glasscherven aan haar voeten en benen. Ook haar 15-jarige dochter Marshanna Jones werd gewond. Ze moest genaaid worden met in totaal 32 hechtingen om gapende wonden aan haar benen, schouder en handen te dichten. Op de video is duidelijk te zien hoe het gezin vlakbij de ingang zit, wanneer de auto aan de dollemansrit door de supermarktdeur begint. Net als Lupo Hernandez, die even voordien de baby aan het knuffelen was, wordt de hele familie weggemaaid door de Toyota.

Als bowlingkegels
Lasunda Hampton is blij dat ze het allemaal nog kan navertellen. "Ze maaide gewoon iedereen weg zoals bowlingkegels. De oudere man die naast me zat, werd meegesleurd onder de wagen. Mijn kinderen en ik werden eerst weggemaaid en dan volgde de rest. We werden gewoon uit de weg geslingerd."

Auto optillen
De Publix-beenhouwerijverantwoordelijke Dan Schill vervulde een belangrijke rol bij het helpen van de slachtoffers. Hij trommelde snel een aantal mensen op om de auto op te tillen en Lupo Hernandez uit zijn hachelijke positie te bevrijden. Ook Marshanna Jones, Hamptons 15-jarige dochter die aan de geramde deur stond, belandde onder de wagen. "Ik probeerde vruchteloos om vanonder de auto te kruipen. Daardoor sneed ik mijn vinger. Ik drukte hard op de wonde en sloot mijn ogen. Toen ik ze weer opendeed, zag ik enkel de baby. Gelukkig bleef die in zijn kinderwagen geklemd zitten en zo bleef hij buiten een bult ongedeerd."

Vliegtuigje
De supermarkt bleef de hele dag gesloten na de crash. De schade was aanzienlijk. Pas een dag later kon de winkel weer open gaan met een voorlopig houten deur aan de ingang. De Publix-supermarkten krijgen het overigens heel zwaar te verduren de laatste tijd, want amper twee weken geleden vielen er vijf gewonden toen een vliegtuigje crashte op de Publix-winkel in DeLand. Die Publix zal nog vele maanden gesloten blijven.

Uit: Het laatste nieuws

Mijn mening:
Misschien wordt het tijd om testen in te voeren voor bejaarde autobestuurders. In sommige gevallen kan een ongeval zoals dit dan vermeden worden. Ik kan nu niet met zekerheid zeggen of het ongeval door een medische toestand bij de bejaarde vrouw is veroorzaakt.
__________________
There are only two things infinite,
The universe and man's stupidity.
-- Albert Einstein
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.