actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th April 2012, 13:16
michiel.bouwen's Avatar
michiel.bouwen michiel.bouwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 103
13-jarige behoedt Amerikaanse schoolbus voor mogelijke ramp

Dankzij zijn koelbloedige tussenkomst heeft een 13-jarige jongen in de Verenigde Staten een mogelijk zwaar ongeval met een schoolbus kunnen verhinderen. Dat meldden verschillende televisiezenders dinsdag.

Tijdens de rit in de staat Washington in het noordwesten van de VS werd de chauffeur achter het stuur onwel. De videobeelden van een bewakingscamera in de bus tonen hoe de onverschrokken schooljongen alert uit zijn stoel opspringt en naar de chauffeur loopt.

Daar neemt hij het stuur over en slaagt erin de bus veilig aan de kant van de weg tot stilstand te brengen. Daarop hielpen verschillende medeleerlingen bij de hartmassage van de chauffeur, die blijkbaar een hartaanval had gekregen.

'Ik dacht alleen maar dat ik niet wilde sterven', zei de jongen op CNN. Niemand raakte bij de gebeurtenis gewond, ook de chauffeur overleefde zijn hartaanval.

Uit: Het Nieuwsblad

Mijn mening:
Een sterk staaltje van alertheid! Wie van ons zou er zo reageren als hij merkt dat er een probleem is met de chauffeur? De meesten van ons zouden volgens mij niets doen uit pure angst. Deze jongen is volgens mij een voorbeeld voor iedereen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th April 2012, 16:05
Lien.Van.Bastelaer Lien.Van.Bastelaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2011
Locatie: Berlaar
Posts: 107
Deze jongen verdient inderdaad een dikke pluim! De vastberadenheid waarmee hij het stuur overnam, heeft hen gered van een zwaar ongeval.
Maar wat mij ook verbaasde (ik heb de beelden op het journaal gezien), is het jongetje dat direct de toestand van de chauffeur nakeek en als reactie daarop een hartmassage probeerde te geven. Hij had blijkbaar al een cursus EHBO gevolgd. Ik heb mijn eerste EHBO-cursus gevolgd toen ik 18 jaar oud was. Veel te laat eigenlijk! Van kleins af aan zou je de beginselen toch moeten aangeleerd krijgen waardoor je in situaties gelijk deze toch al een beetje kan ingrijpen ...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.