actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd November 2011, 10:32
Hanne.Broeckx Hanne.Broeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Kasterlee
Posts: 119
Juwelier schiet overvaller dood in Esneux

In Esneux bij Luik heeft een juwelier woensdagavond een overvaller doodgeschoten. Toen hij zijn huis wilde binnengaan, werd hij overvallen door twee mannen die hem waren gevolgd vanaf zijn winkel. De 67-jarige man, die gewapend was, vuurde vijf keer in de richting van de overvallers.

De juwelier, die zijn winkel in Tilff heeft, kwam iets voor 19 uur thuis aan met zijn auto. Toen hij zijn huis wou binnengaan, werd hij overvallen door twee mannen die hem waren achtervolgd. De juwelier was echter gewapend en loste vijf schoten. De twee overvallers sloegen meteen op de vlucht, maar één van hen stortte na enkele meters neer. Hij overleed ter plaatse. Het parket kwam ter plaatse en de politie nam het wapen van de juwelier in beslag.

Intussen raakte bekend dat de juwelier niet wist of de overvallers gewapend waren. De identiteit van de overvaller die om het leven kwam is nog niet bekend. Vandaag zal een autopsie plaatsvinden. De tweede overvaller is gevlucht, het is niet duidelijk of ook hij geraakt werd.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...DMF20111103_008

Mening:
Dit is weer een moeilijk parket aangezien het niet zeker is of de overvallers gewapend waren. Maar toch neem ik aan dat mensen zich onveilig gaan voelen door de criminaliteit die er heerst. Wie laat zichzelf nu afranselen zonder zelf enige stappen te ondernemen.
Toch denk ik dat het soms beter is dat je het gewoon laat gebeuren en dat je de overvallers geeft wat ze willen. Dan heb je geen problemen met het feit van 'wettige zelfverdediging'.
In dit geval ziet het er naar uit dat in dit geval geen echte sprake is van wettige zelfverdediging aangezien de overvallers geen wapens bij hadden.
Maar het blijft erg dat sommige mensen zich niet veilig voelen op straat. Hier moet iest aan gedaan worden!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd November 2011, 11:22
Jesse.Branckaerts
Gast
 
Posts: n/a
Bijbaantje

Naar mijn gevoel moet ik de juwelier gelijk geven dat hij geschoten heeft. Ok, hij heeft geen wapens gezien, maar moesten ze die bij hebben ga je ze toch de kans niet geven om die boven te halen, laat staan eerst te schieten of te steken. Nu gaat de man hier waarschijnlijk wel voor veroordeeld worden, wat ik toch enigzins jammer vind. Ik vind het ook altijd een verdiende loon als ik lees dat overvallers iets overkomt. Ok, toegegeven, het kan zijn omdat ze het financieel moeilijk hadden, maar dan ga je niet iemand overvallen, dan neem je een bijbaantje.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 3rd November 2011, 11:52
Stijn.Geboers Stijn.Geboers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 55
Terrecht

Hoe zou je zelf zijn ? Overvallen worden en weten dat je niets kan doen, terwijl als je de kans krijgt om je te verdedigen je dit toch automatisch doet ?
Dit is echter onbeschrijflijk dat ze nog nagaan of het eigenlijk de schuld zal zijn van de juwelier terwijl die naar mijn mening toe in zijn volste recht is.
Het is inderdaad jammer dat die overvaller stierf, maar ik kan er weinig begrip voor opbrengen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.