actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th November 2017, 19:01
Brent.T*eys Brent.T*eys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Westerlo
Posts: 35
N-VA: ‘Apart meldpunt voor culturele sector geen goed idee’

N-VA: ‘Apart meldpunt voor culturele sector geen goed idee’

Meerderheidspartij N-VA kant zich tegen het voorstel van minister van Cultuur Sven Gatz voor een apart meldpunt voor grensoverschrijdend gedrag in de culturele sector. Zo’n apart meldpunt is volgens Vlaams parlementslid Peter Wouters (N-VA) geen goed idee.

Minister Gatz gaf zondag in De zevende dag te kennen dat hij nadenkt over een meldpunt grensoverschrijdend gedrag voor de cultuursector. Dat voorstel heeft hij een maand geleden gedaan aan de culturele sector. De sector heeft tijd gevraagd om dit te overwegen.

Coalitiepartner N-VA is niet gewonnen voor het idee van Gatz. ‘Uit de hoorzittingen in het Vlaams Parlement blijkt dat er geen nood is aan bijkomende meldpunten, maar wel aan het breder bekendmaken van het bestaande meldpunt 1712’, zegt Vlaams parlementslid Peter Wouters.

Volgens Wouters moet de overheid vooral ‘duidelijkheid creëren en versnippering tegengaan’ en ‘werk maken van een beleidsdomeinoverschrijdende aanpak van de problematiek’. Wouters: ‘Het gaat niet op een nieuw meldpunt te willen creëren omdat een bestaand meldpunt te weinig bekend is. Beter is ervoor te zorgen dat het bestaande meldpunt algemeen bekend geraakt. Laat ons daar de prioriteit van maken’.

Bron: De Standaard, 13/11/2017
Link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20171113_03183733

Mening: Persoonlijk kan ik Wouters helemaal volgen in zijn mening om het reeds bestaande meldpunt verder te promoten. Ik volg de media toch wel redelijk actief en ik had tot vandaag eigenlijk nog nooit gehoord van dit meldpunt, daarom lijkt mij hier een belangrijke taak voor de media in verscholen om dit nummer zo veel mogelijk te promoten. Daarnaast kan ik Wouters ook volgen wanneer hij zegt dat een versnippering moet voorkomen worden. Mocht men verschillende meldpunten oprichten zouden er misschien sommige misdrijven dubbel gemeld worden of andere dan weer kwijtgespeeld door de dubbele dosis administratief werk. Extra aandacht voor het huidige meldpunt is dus zeker wel nodig om dit probleem dat op dit moment in onze maatschappij verscholen zit helemaal uit te klaren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.