actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2014, 16:30
Roxan.b*oeckx Roxan.b*oeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Balen
Posts: 26
Moeder die baby doodde ontkent schuld niet voor assisen

Sint-Amands - Voor het Antwerpse hof van assisen is vrijdag het proces gestart over de moord op baby Fien in Sint-Amands. Moeder Lies Van Verre (32) staat terecht als dader, oma Adrienne Verheyden (64) als mededader. De advocaten van de moeder kondigden al meteen aan dat ze schuldig zullen pleiten.

Het proces begon vrijdag met de voorlezing van de akte van beschuldiging, waarin advocaat-generaal Alexandra Van Kelst de feiten en het gevoerde onderzoek nog eens kort samenvatte. Lies had haar dochtertje op 23 maart 2012 verstikt door met een handdoek hard op haar neus en mond te duwen. Vervolgens had ze de baby ondergedompeld in een emmer water. Het lijkje werd daarna met de vuilniswagen meegegeven.
‘We gaan niet goed praten wat ze gedaan heeft en we gaan daar ook geen discussie over voeren. Ik kan u nu al zeggen dat u op het einde van de rit ‘ja’ mag antwoorden op de schuldvragen. Lies zal tijdens het proces haar best doen om haar verantwoordelijkheid op te nemen. Ze weet heel goed welke verschrikkelijke daad ze gesteld heeft’, stelde meester Frédéric Thiebaut, die samen met Peter Heymans de verdediging van Lies op zich neemt.
Advocaten Steff Stevens en Sofie Van Wesemael staan oma Adrienne bij. ‘Zij heeft op een bepaald moment niet gehandeld wanneer ze dat wél had moeten doen. Tijdens het proces zal verder aan bod komen waarom. Ze staat nu terecht voor mededaderschap, maar er bestaat ook zoiets als medeplichtigheid en andere juridische kwalificaties waar we het later nog zullen over hebben’, stelde meester Van Wesemael.
Na de middagpauze krijgen de beschuldigden zelf verder het woord tijdens het verhoor door de voorzitter.

Bron: Gazet van Antwerpen, 21 november 2014 12u57

http://www.gva.be/cnt/dmf20141121_0...et-voor-assisen

Mijn mening: Dat je als vrouw geen examen moet afleggen om kinderen te mogen krijgen vind ik in sommige gevallen spijtig. Dat je je eigen kind dood en dit lijkje dan meegeeft met de vuilniswagen vind ik schandalig. Ik vind het toch positief dat ze weet dat ze iets heeft fout gedaan en hier haar verantwoordelijkheid voor opneemt. Dat oma Adrienne niets deed toen ze zag dat haar dochter zoiets deed vind ik nog het ergst van allemaal, zij had Fien nog kunnen redden, maar zij deed niets. Ik hoop dat zij hier ook voor gestraft wordt
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.