actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th November 2014, 11:06
Charlotte.B*eken Charlotte.B*eken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 6
'Schaf woonbonus af voor wie in het groen woont'

Ingenieur-architect en KU Leuven-prof Leo Van Broeck maakt in een rapport voor de Vlaamse overheid brandhout van onze ruimtelijke ordening.

'Het Vlaamse grond-gebruik is overmaats en verkwistend. België is erin geslaagd om met zijn 11 miljoen inwoners, minder dan de bevolking van metropolen als Parijs of Londen, een heel land kapot te verkavelen.’ Van Broeck wijst erop dat de prijs voor de falende ruimtelijke ordening onbetaalbaar wordt.

Hij roept de overheid op de regels drastisch te veranderen. Concreet stelt hij voor de woonbonus, de fiscale aftrek voor een hypothecaire lening, af te schaffen voor wie in het buitengebied wil wonen.Op lange termijn moet de overheid volgens hem gaan voor een daadwerkelijk terugdringing van de bebouwing, zelfs tot onder 20 procent.

Vlaams minister van Omgeving Joke Schauvliege (CD&V) houdt vandaag een startconferentie voor het Beleidsplan Ruimte Vlaanderen. Dat moet de Vlaamse ruimtelijke ordening voor de komende jaren uittekenen. Ze wil vooral zuiniger omgaan met de bestaande ruimte.

bron: http://www.tijd.be/detail.art?a=9569632&n=3137&ckc=1

Eigen Mening:
Langst de ene kant vind ik het goed dat ze willen ingrijpen, maar langst de andere kant vind ik dat mensen die graag uit het centrum wonen en er genoeg geld voor hebben, de kans moeten krijgen om daar te wonen. Ook mensen die graag paarden houden zullen verder van het centrum willen wonen om genoeg plaats te hebben voor hun dieren. Ik zou het zelf jammer vinden dat iedereen dicht op elkaar moet gaan wonen, omdat er vele mensen zijn die dat niet willen. Er zijn ook mensen die dat misschien niet erg vinden of het zelfs leuk vinden, dus dan is dat goed dat je plannen uitvoert voor zulke mensen. Het is misschien ook goed dat men meer in de hoogte gaat bouwen dan in de breedte, maar mensen zeggen hoe ze moeten bouwen, gaat volgens mij niet goed werken. Iedereen heeft zijn eigen dromen over hoe hij wil wonen en ik vind niet dat je deze zomaar moet afpakken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.