actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th April 2013, 22:55
H*ndrik.Peeters H*ndrik.Peeters is offline
HP
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Hoogstraten
Posts: 180
Nieuwe planeten ontdekt waar leven mogelijk is

Een internationaal team van astronomen heeft twee planeten ontdekt waar een of andere levensvorm - in theorie - mogelijk is gezien hun grootte en positie.
De planeten draaien rond een ster, Kepler-62, op een afstand van ongeveer 2.000 lichtjaar. Die afstand laat vloeibaar water toe op de planeten en dus leven.

De planeten Kepler-62e en Kepler-62f zjin groter dan de Aarde en krijgen 0,41 en 1,2 keer de hoeveelheid zonnestraling van de Aarde. Dat staat te lezen in het onderzoek van de wetenschappers dat vandaag in het tijdschrift Science gepubliceerd werd.

Hoe de planeten er uit zien, is onbekend, aldus de wetenschappers en het is evenmin duidelijk om nu al uit te maken of er daadwerkelijk mensen zouden kunnen leven. ‘De twee planeten die we gevonden hebben, bieden van alle bekende planeten de beste mogelijkheden om leven mogelijk te maken', aldus William Borucki van de Amerikaanse Luchtvaart- en Ruimtevaartdienst.

Een van de planeten zou een rotsachtig hemellichaam kunnen zijn met een soort van ijskappen op de polen, terwijl de andere warmer zou zijn.

bron: http://www.standaard.be/artikel/det...130418_00546476

Mening:

Het Amerikaanse overheidsbudget voor ruimte exploratie en onderzoek is ongeveer 16,2 miljard dollar. Hoewel dat het veel klinkt is het ongeveer 43 x zo klein als het budget voor defensie van de Amerikanen.

Ik zou denken dat ruimtevaart en ontdekkingen naar andere planeten een veel groter belang is dan een goed defensie hebben. Ik ben jaloers op de generatie van '69 die hun dromen en fantasie konden laten gaan toen ze live beelden zagen van de maanlanding. Een van de belangrijkste levensvragen van de mens kunnen we oplossen :" Is er leven op een ander planeet?". De 2 planeten die nu zijn ontdekt hebben een grotere kans op leven dan de andere ontdekte planeten.

Om te eindigen een citaat uit de film Armageddon : "Our budget let us explore 3 % of the sky, and it's a big ass sky'"
__________________
Power is not a means; it is an end. One does not establish a dictatorship in order to safeguard a revolution; one makes the revolution in order to establish the dictatorship.

Laatst aangepast door H*ndrik.Peeters : 18th April 2013 om 23:05.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th April 2013, 17:48
Jolien.Vissers Jolien.Vissers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 86
Een ontdekking als deze doet dromen, ik hoop echt dat deze planeten inderdaad leven mogelijk is. Ik zou het enorm leuk vinden om zelf ooit de ruimte in geschoten te worden naar een andere planeet. Wel stel ik mijzelf de vraag of wij als mensen een tweede kans krijgen met deze planeten en met een proberen lei kunnen beginnen. Of dat de geschiedenis zich gaat herhalen en dat de mens deze planeten zal vernietigen zoals we nu met de aarde bezig zijn.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 20th April 2013, 13:18
S*effi.Goetschalckx S*effi.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 140
Ik vind het goed dat er andere planeten ontdekt worden als we gaan kijken naar de toekomst maar ik vind dat ze eerst de problematiek op deze aarde maar eens moeten oplossen voor ze andere planeten gaan zoeken. Men pompt bakken vol geld in de ruimtevaart, geld waarover we in tijden van crisis amper beschikken. Met dat geld zouden we echt al wel heel veel andere problemen in deze tijden van crisis kunnen oplossen. Het is fijn dat men kijkt naar de toekomst indien deze planeet dreigt ten onder te gaan maar dat is nog niets voor nu. Bovendien duurt het tientallen jaren voor je op zo'n planeet komt en indien dit ooit mogelijk zou zijn is dit onbetaalbaar. Zoveel mensen vervoeren naar een andere planeet is echter ook niet haalbaar of er moet nog veel meer geld gestoken worden in de ruimtevaart om deze mensen op hun bestemming te brengen. Mij lijkt het onhaalbaar en dus nutteloos om zoveel geld te pompen in de ruimtevaart. Vele andere problemen op deze aarde in het hier en het nu zouden namelijk opgelost kunnen geraken met dit geld.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.