actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2014, 19:44
alexander.c*aes alexander.c*aes is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: lichtaart
Posts: 26
Lutgen: ‘Magnette had Jambon moeten uitnodigen’

CDH-voorzitter Benoît Lutgen vindt dat burgemeester Paul Magnette (PS) minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) had moeten uitnodigen voor de opening van het nieuwe politiebureau in Charleroi vorige week.

‘Dit is een slecht signaal. Ik vind dat hij niet mocht weigeren om hem uit te nodigen’, zei Lutgen maandag op TéléBruxelles. ‘Uiteraard aanvaard ik niet dat de N-VA door de MR aan de macht is gebracht, maar de partij is aan de macht en mijnheer Jambon is minister van Binnenlandse Zaken. Hij had dus uitgenodigd moeten worden’, aldus Lutgen, die vindt dat ‘men de instellingen moet respecteren’.

Magnette wilde Jambon geen uitnodiging sturen omwille van diens uitspraken over collaborateurs. In een kranteninterview met de Franstalige pers heeft Jambon enkele weken geleden gezegd dat collaborateurs ‘hun redenen hadden’, wat zeker in Franstalig België in het verkeerde keelgat schoot.Volgens Lutgen zou het ‘subtieler’ geweest zijn om de minister van Binnenlandse Zaken uit te nodigen om hem ‘enkele boodschappen mee te geven’.

De bron: De standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141117_01380422

Mijn mening: Ik vind het jammer dat Paul Magnette de minister van binnenlandse zaken Jan Jambon niet heeft uitgenodigd voor de opening van het nieuwe politiebureau, ook al zijn hun overtuigingen niet gelijk. Het lijkt voor mij juist beter dat als je jezelf als een eerlijk iemand wil laten overkomen dat je dan ook er alles aan doet om dat ook te zijn. Ik begrijp Paul Magnette zeker wel, maar als er een politiebureau word geopend is het normaal de gewoonte om een gewone uitnodiging naar de minister van binnenlandse zaken te sturen en deze attentie kan een goed of juist een slecht beeld geven aan de N-VA.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.