actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th April 2012, 20:25
Charlotte Le Dreff Charlotte Le Dreff is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westerlo
Posts: 59
'Aldi zou klanten gefilmd hebben bij intikken van hun geheime code'

'Aldi zou klanten gefilmd hebben bij intikken van hun geheime code'

De Duitse supermarktketen Aldi zou zijn klanten hebben gefilmd op het moment dat ze hun geheime code aan de kassa intikten. De keten verdedigde zich maandag in een reactie op een artikel dat gepubliceerd werd in het weekblad Der Spiegel.
Volgens Der Spiegel hebben bepaalde directeurs van de winkel camera's geďnstalleerd om in te zoomen op de betaalterminal op het moment dat de klanten hun geheime code ingeven. De beelden zouden opgeslagen zijn en vervolgens op DVD's gebrand en verdeeld onder verantwoordelijken.

'Er zijn duidelijke regels rond de videobewaking en de betalingszone wordt niet gefilmd', aldus de communicatieverantwoordelijke Kirsten Windhorn in een e-mail. Mocht er toch misbruik zijn geweest, zal de keten 'tuchtmaatregelen nemen en eventueel juridische stappen ondernemen', voegde ze nog toe.

Op de beschuldigingen van Der Spiegel dat vrouwen met korte rokken of een diepe decolleté gefilmd zouden zijn wanneer ze zich bukten om producten te nemen, reageert Windhorn niet.

Volgens het weekblad werden ook de werknemers bespioneerd in de opslag- of verzendingsruimten. 'In enkele uitzonderlijke gevallen kan het gebeuren dat medewerkers worden gecontroleerd als ze verdacht worden van een concrete overtreding', geeft Windhorn toe.

In 2008 kwam de Duitse keten Lidl, de concurrent van Aldi, in opspraak omdat het zijn werknemers liet controleren door privé-detectives.

Bron:
http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20120430_162

Mening:
Wat valt hierover te zeggen? Als het waar is, dan is het uitermate schandaling. Misbruik maken van mensen die juist investeren in deze winkel. Men zoomt de geheime code in, wat doet men met die beelden? Als deze in de verkeerde handen terecht komen kunnen de bespiedde mensen ook nog een gepluimd worden. In het artikel wordt ook vermeld dat vrouwen bespied worden en dat zelfs de werknemers gefilmd worden. Allereerst schendt het de privacy van de mensen. Ten tweede betuigt het ook van zeer weinig respect. Mensen zouden voor minder naar een andere winkel gaan.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th April 2012, 21:28
Charlotte Cooreman Charlotte Cooreman is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 91
Ik hoop voor ALDI dat ze de camera's niet plaatsten om mensen te bespieden, maar dat ze dit gewoon deden uit veiligheidsredenen. Als ze het wel deden om mensen te bespieden vind ik het een schande! Waar kan je dan nog met een gerust hart de code van je bankkaart ingeven?!
Ik vind het erg dat we in onze samenleving steeds op onze hoede moeten zijn. Waarom kunnen mensen niet eerlijk zijn en van elkaars spullen afblijven! Het is jammer dat voorvallen als deze onze individualistische samenleving nog meer aanwakkeren...
Onze maatschappij zou namelijk een stuk aangenamer zijn moesten mensen elkaar meer kunnen vertrouwen, maar vertrouwen dat moet je eerst verdienen natuurlijk!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th April 2012, 21:37
Jens.engelen Jens.engelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herenthout
Posts: 28
Net zoals Charlotte kan ik er al niet aan uit dat je de medemens al niet meer kunt vertrouwen. Overal waar je komt en je gebruikt je bankkaart, dan moet je zien dat er niemand zou mee zien. Ook als ik geld ga afhalen aan de automaat, dan kijk ik wel een paar keer rond mij om te kijken of er niemand verdacht in de buurt is. Ik vind het zo al ver gekomen. Als je nu nog eens moet lezen dat je zelf gefilmd wordt in een supermarkt als je gaat betalen en dus geld binnenbrengt voor die supermarkt, dan weet ik niet waar we naartoe gaan. Als het al zo ver is gekomen, dan weet ik niet waar het gaat stoppen. Dit zou toch allemaal veel vertrouwelijker moeten zijn en zonder ongemakken...
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 30th April 2012, 21:43
charlotte.verboven charlotte.verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: malle
Posts: 112
Dit is toch ronduit schandalig? Zoiets verwacht je toch niet! Als zoiets al gebeurd vraag ik mij af waar je nog veilig bent. Nu moeten we dus echt voor alles voorzorgsmaatregelen treffen: denk hierbij aan het bedekken van de toetsen bij het intypen van je geheime code. Ik vind dat zoiets echt niet kan!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 1st May 2012, 16:27
Caroline Verbraeken Caroline Verbraeken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Pulderbos
Posts: 60
Ik vind het ook een schending van de privacy en dit zou niet mogen gebeuren. Ik begrijp ook niet dat dit zo maar kan gebeuren en dat dit mogelijk is. Ik begrijp echter wel dat werknemers gecontroleerd worden, in dit geval door te filmen. Werknemers durven al wel eens vaker te stelen, misbruik te maken van medecollega's enz. Ik vind het dan zeker niet slecht dat ze gecontroleerd worden. Er is natuurlijk wel een verschil tussen controle en bespieden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.