actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th October 2015, 11:51
nele.l*yckx nele.l*yckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Brasschaat
Posts: 60
“Die pedofiele leerkracht mag nooit meer lesgeven”

Dat het hem heel erg spijt, en dat hij beseft dat hij al dat leed niet kan vergoeden. Dat zei ex-leraar Seppe R. woensdag voor de rechter tegen de ouders van de door hem aangerande kinderen over wie hij als leerkracht moest waken. Het parket vorderde een celstraf met uitstel maar vroeg de rechter er wel voor te zorgen dat R. nooit nog les zou kunnen geven.

Seppe R. (28) uit Westerlo staat terecht in een van de meest uitgebreide affaires van kindermisbruik die de Kempen ooit kende. Hij wordt ervan verdacht kinderen uit scholen in Turnhout, Merksplas en Voortkapel te hebben aangerand. De periode van het misbruik loopt over de eerste helft van 2014. Uiteindelijk kwamen er 29 meldingen. Voor de rechtbank stelden zich echter slechts veertien ouders burgerlijke partij.

Positie als leerkracht misbruikt
Het OM tilde zwaar aan de feiten omdat het over zeer jonge, weerloze kinderen ging en omdat Seppe R. zijn positie als leerkracht misbruikte om zijn gangen te gaan. “De gevolgen van zijn daden zullen nog lang spelen”, zei openbaar aanklager Peter Van Der Flaas. Hij pleitte ervoor dat de dader zeer langdurig zou worden opgevolgd: “Er moet voor worden gezorgd dat hij nooit meer kan lesgeven aan kinderen.”

Het OM stelde in zijn vordering geen concrete strafmaat voor en verklaarde zich akkoord met een straf met uitstel.

Bron: 8/10/15 via http://www.gva.be/cnt/dmf20151007_0...t-meer-lesgeven

Eigen mening: Ik vind het terecht dat hij nooit meer mag lesgeven, maar dat alleen als straf vind ik een beetje mild. Hij zou zeker in de gevangenis moeten. Het gaat hier over zeer jonge slachtoffers die getekend zijn voor hun leven. Ik hoop niet dat ze die man ooit nog moeten tegen komen en ook niet wanneer ze net alles verwerkt hebben en dan te horen krijgen dat hij vrijkomt na een korte periode gevangenisstraf. Ik schrik ervan omdat hij zoveel slachtoffers heeft kunnen maken en minder dan de helft hem aanklaagd.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.