actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th December 2014, 11:22
Tim.v*ngils Tim.v*ngils is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Ravels
Posts: 20
Australië wil grondstoffen leveren aan Oekraïne

Australië wil Oekraïne helpen met de levering van steenkool en uranium nu het land al tijden in oorlog is met Rusland. Dat hebben de Australische president Tony Abbott en de Oekraïense president Petro Porosjenko vandaag bekendgemaakt.

Energiereserves dreigen op te raken omdat de kolencentrales in het oosten van het land liggen waar pro-Russische rebellen de dienst uitmaken. Bovendien weigert Rusland kolen te exporteren aan Oekraïne. Daar wordt zo'n 40 procent van de stroom die er wordt gebruikt, opgewekt in kolencentrales.

Abbott, een van de grootste critici van de Russische president Vladimir Poetin vanwege de crisis in Oekraïne en de vermeende rol bij het neerhalen van de MH17, noemt het leveren van grondstoffen een veilig alternatief. "Australië is een grootmacht als het gaat om energie en continuïteit van de energievoorziening is erg belangrijk voor Oekraïne, vooral gelet op de kwetsbaarheid om dit nu te leveren."

Uranium is volgens Porosjenko gewenst om de kerncentrales in Oekraïne op volle toeren te laten draaien. Op die manier, en met gas en waterkracht, wordt in totaal zo'n 60 procent stroom gegenereerd.

Groeiend partnerschap
Porosjenko noemde zijn driedaagse bezoek aan Australië het bewijs van een "groeiend partnerschap in de nasleep van de ramp met de MH17". Porosjenko en Abbott riepen Rusland op om zich aan de beloftes te houden. "Het is een duidelijke boodschap: stop met vechten, laat de gijzelaars vrij, trek je troepen terug uit ons gebied en sluit de grens. Ik beloof dat, als dat in een, twee of drie weken gebeurt, we dan vrede en stabiliteit in Oekraïne krijgen", aldus Porosjenko.

Mijn mening: Ik vind dit een schitterend initiatief van Australië. Oekraïne zit nu in de problemen met hun energievoorzieningen doordat Rusland geen energie wil geven aan Oekraïne. Dat vind ik zelf echt belachelijk. Waarom moet er weer oorlog zijn? Ik snap het niet. Oorlog lost toch niets op. Dus dan is het initiatief van Australië echt goed. Zij kunnen ervoor zorgen dat de inwoners van Oekraïne genoeg energie gaan hebben, en zich daar geen zorgen meer over moet maken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.