actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2009, 14:25
yannick.michiels yannick.michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Dessel
Posts: 44
Bedrijf uit Ekeren lanceert dvd die zichzelf vernietigt

Bedrijf uit Ekeren lanceert dvd die zichzelf vernietigt

Een bedrijf uit Ekeren lanceert vanaf 18 december koop-dvd's die zichzelf na 48 uur vernietigen. De schijfjes gaan 3,99 euro kosten. Volgens 'Games, Movies and More', zo heet het bedrijf, is het een primeur voor ons land.

Het is alsof je een dvd huurt, alleen hoef je hem niet terug te brengen. Vanaf de eerste afspeelbeurt wordt een chemisch afbreekproces in gang gezet dat de dvd na 48 uur onleesbaar maakt. "We hebben voorlopig nog maar één verkooppunt, maar we zoeken wel volop naar andere verdelers," zegt Marianne Wauters van Games, Movies and More.

De dvd's zijn gemaakt van plastic die een speciale chemische stof bevat. Na contact met de laserstraal van de dvd-speler zorgt deze stof ervoor dat de informatie op de schijf wordt vernietigd. De dvd's kunnen gerecycleerd en opnieuw gebrand worden.

In Frankrijk, Duitsland, Italië en IJsland zijn al zogenaamde '48-dvd's' op de markt. Binnenkort komen daar dus de eerste 48-dvd's met Nederlandse ondertitels bij.


Bron: Gazet van Antwerpen (www.gva.be)

Mening:

Ik zie geen enkel nut in van dit product. Als je een DVD koopt in de winkel, wil je als consument deze toch meerdere keren bekijken? Als je naar de videotheek gaat, kan je voor 3 tot 4euro een DVD huren, die je gewoon de volgende dag terugbrengt of zelfs 2 dagen later. Waarom zou je dan een DVD kopen die zichzelf vernietigd? Dus je zit zelfs nog met chemisch afval en ik vraag me af of dit wel veilig is voor je DVD speler?? Ik denk dus niet dat dit bedrijf veel kopers zal vinden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th December 2009, 15:26
Stefanie.Buts's Avatar
Stefanie.Buts Stefanie.Buts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Itegem
Posts: 73
Ik zie ook niet direct het nut van dit product in. Als dit is om het kopieren van dvd's tegen te gaan, zal ook deze maatregel niet lukken. Het is toch perfect mogelijk om de dvd te kopieren binnen de 48 uur? En dan rijst de vraag nog van wanneer deze 48 uur ingaat. Het is vrij dom om een dvd te huren die je niet kan bekijken. Of wat gebeurt er als de chemische werking in werking treedt bij het afspelen van de dvd in je dvd-speler? Bestaat er dan geen kans dat je dvd-speler ook kapot is? Kortweg, ik kan hier meer na- dan voordelen opsommen van dit product.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 7th December 2009, 16:08
Ian.Sourdeau's Avatar
Ian.Sourdeau Ian.Sourdeau is offline
Live Strong Fight Hard
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 107
Mooi

Ik ga er zeker al meerdere aanschaffen. Ideaal voor als je illegale software van de ene PC naar de andere moet zetten. Nadien heb je geen bewijzen meer.
Of je kan het gebruiken Mission in possible style...

Een gegarandeerd succes!
__________________
Pain Is Only Temporary, Pride Is Forever.

Semper Fidelis
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.