actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd March 2010, 22:28
Gitte Leenaerts Gitte Leenaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Loenhout
Posts: 112
"Snikhete zomer op komst"

De zomer van 2010 zal mogelijk als de heetste aller tijden de geschiedenis ingaan. Dat beweert een Brits weerkundig bedrijfje.


'Positive Weather Solutions' uit Wales telt slechts vijf werknemers, maar deed de jongste jaren wel betere voorspellingen dan Met Office, de Britse weerkundige dienst. Zo werd de ijskoude en sneeuwrijke winter door Met Office nog als "mild" aangekondigd, terwijl Positive Weather Solutions wél wist te melden dat Groot-Brittannië een extreem barre winter tegemoet zou gaan.

Jonathan Powell van Positive Weather Solutions: "Een tropische zomer zat er al enkele jaren aan te komen, maar dit keer wordt het écht tijd om de barbecue boven te halen."

GVA 22/03/2010

Reactie:
Zou er dan toch een verband zijn tussen de hete zomer, die ons tegemoet komt en de lange winter die we achter de rug hebben? Er moet toch een verband bestaan tussen beide? De opwarming van de aarde misschien...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd March 2010, 23:37
SilkeDeRoover SilkeDeRoover is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Pulderbos
Posts: 44
Laat ons hopen! Want na die lange winter heeft iedereen wel nood aan zon en zou die hete zomer meer als welkom zijn!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th March 2010, 00:34
Charlotte Wellens Charlotte Wellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 81
Citaat:
Orgineel gepost door SilkeDeRoover
Laat ons hopen! Want na die lange winter heeft iedereen wel nood aan zon en zou die hete zomer meer als welkom zijn!


Hopelijk zitten er dan niet te veel tropische stormen bij waar we tot nu toe altijd al van gespaard gebleven zijn... De schade die daarbij hoort, zal voor vele mensen voor problemen zorgen en dan zullen enkelen misschien weer uitkijken naar de winter.

Nochtans, buiten die stormen kijk ik ook enorm uit naar de zomer, het zonnetje, gezellige BBQ's,... hoor! Ik ben al enkele dagen met de ramen open aan het rondrijden met de auto, gewoon omdat het me altijd weer aan de zomer en vakantie doet denken !
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 24th March 2010, 10:01
Coleta's Avatar
Coleta Coleta is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Blauberg
Posts: 78
Stuur een bericht via MSN naar Coleta
Geen idee of er nu rechtstreeks een verband bestaat tussen de lange en 'koude' winter die we achter de rug hebben en de zomer die ons in het verschiet zou liggen... Ik heb al wel enkele malen gelezen dat er geen rechtstreeks verband zou bestaan, maar ik mag me er niet over uitspreken.
Zoals heel veel mensen kijk ik ook wel uit naar het mooie weer. Opnieuw zomerjurkjes en korte broeken dragen, picknicken, zwemmen in de buitenlucht... En dan natuurlijk -zoals Charlotte reeds zei- de heerlijke BBQ's niet vergeten!! Lekker warm weer geeft ook meteen weer een vakantiegevoel! Ik hoop wel dat het binnen de perken gaat blijven. Voor mij moet het zeker niet drie maanden lang 30 graden zijn. Ik vind het aangenamer wanneer het iets minder warm is. (Bijvoorbeeld 25 graden) Dan kun je nog veel meer dingen doen zonder dat je het gevoel hebt dat je 10 keer op een dag zou moeten douchen.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 4th April 2010, 00:26
Evelien Snels Evelien Snels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Lier
Posts: 70
Ze hebben allemaal gelachen toen ze de barkoude en lange winter voorspelde, maar dat is toch uitgekomen. Nu hoop ik toch ook stiekem dat deze tropische voorspelling uitkomt. We hebben allemaal wat zon nodig, veel mensen in mijn omgeving hebben last van de typische winterdip en daarvoor bestaat er geen beter medicijn dan de zon! Laat ons inderdaad hopen dat we bespaard blijven van de tropische stormen en dat het blijft bij een sporadisch heerlijk geurend onweer met een flitsende lichtshow! Ik kijk alvast, net zoals vele anderen, uit naar een lange, warme, zwoele zomer met veel cocktails en BBQ's en hopelijk géén herexamens
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 4th April 2010, 04:51
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 133
Er is inderdaad zon nodig ja, maar als deze zomer zoals gezegd als heetste zomer aller tijden de geschiedenis gaat in gaan, vrees ik voor het leven van vele (bejaarde) mensen. Ik had nu ook wel een beetje zon nodig, maar om de heetste zomer aller tijden toe te gaan juichen, is voor mij niet echt van toepassing ... Er zijn nu al elke zomer problemen, dan gaat dat dit jaar sowieso een pak erger zijn.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 4th April 2010, 13:10
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
"Snikhete zomer op komst"

Het is niet eenvoudig om het weer te voorspellen. Hopelijk zit er toch een klein foutje in de voorspellingen voor de zomer van 2010. Warm weer vind ik wel fijn, maar het moet niet overdreven zijn. Ik denk dat het voor oudere mensen ook heel gevaarlijk kan zijn, zulk warm weer.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 6th April 2010, 08:15
Eveline.Vanderheijden Eveline.Vanderheijden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Kasterlee
Posts: 88
Citaat:
Orgineel gepost door Gitte Leenaerts
Reactie:
Zou er dan toch een verband zijn tussen de hete zomer, die ons tegemoet komt en de lange winter die we achter de rug hebben? Er moet toch een verband bestaan tussen beide? De opwarming van de aarde misschien...


Het fenomeen van koudere en warmere perioden is te verklaren door de oceaan verklaard onderstaand artikel...


Zijn we begonnen aan 30 jaar global cooling?

Voor de klimaatsceptici lijkt deze winter een geschenk uit de hemel. De extreme kou die het noordelijk halfrond teistert, is het ideale argument in de discussie over global warming. En ook wetenschappers duiken mee in de golf van ontkenning. Enkele belangrijke experts zeggen zelfs dat we begonnen zijn aan een periode van global cooling.

In tegenstelling tot andere studies moeten we dit onderzoek misschien toch ernstig nemen. Zo is het niet afkomstig van wetenschappers die door milieubewegingen afgetekend worden als 'ontkenners'. Integendeel, hoofdonderzoeker professor Mojib Latif is zelfs een belangrijk lid van het IPCC (Intergovernmental Panel on Climate Change) van de Verenigde Naties. Dat orgaan bracht drie jaar geleden het met een Nobelprijs bekroonde rapport over de klimaatverandering uit.

Koudere winters
Volgens het Amerikaanse centrum in Colorado dat gegevens over sneeuw en ijs verzamelt, gebeurt de opwarming van de Aarde sinds 1900 door een natuurlijke cyclus in de oceaan, en niet uitsluitend door de broeikasgassen die de mens produceert. De opwarming was dus het resultaat van een warme periode, die sowieso zou gebeurd zijn. Professor Mojib Latif zegt daarom dat de wereld nu aan een koude periode begonnen is, met koudere winters en minder warme zomers. Samen met enkele collega's kondigde hij de afkoeling in 2008 al aan in een paper.

Omgekeerde cyclus
Aan de universiteit van Kiel ontwikkelde hij een methode om de temperatuur op een diepte van ongeveer duizend meter onder de zeespiegel te meten. Daar beginnen immers trends die verantwoordelijk zijn voor een warmere of koudere cyclus. Voor Europa ligt het zwaartepunt in het midden van de Atlantische Oceaan. Dat kan de opwarming van de voorbije jaren voor zeker de helft verklaren. "De cyclus is nu aan de omgekeerde beweging begonnen. Een winter zoals de huidige zal dus steeds vaker voorkomen. En die periode kan nog zeker twintig jaar duren."

Pauze
"Het smelten van gletsjers en ijs zal even stoppen. Global warming neemt een pauze en er zal zelfs een afkoeling gebeuren." Weerkundigen geven hun eigen verklaring voor het feit dat dit de koudste winter in 30 jaar dreigt te worden. Maar ook andere onderzoekers steunen de mening van professor Latif. Of de menselijke impact op global warming nu bestaat of niet, de veranderingen in de oceanen hebben de voorbije twee eeuwen het optreden van koude en warme perioden verklaard.

http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=15838
(januari 2010)

Is de Global Warming aan een omgekeerde cyclus bezig?
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 6th April 2010, 15:29
lottevangorp lottevangorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: grobbendonk
Posts: 119
Ik hoop alvast dat deze voorspelling gaat uitkomen! Ik kan wel wat zon gebruiken, net zoals alle andere mensen. Je hoort veel mensen die last hebben van een winterdip en daarvoor is de zon de perfecte oplossing! De verandering van het winteruur naar het zomeruur zal ook al vele mensen gelukkig maken, want licht maakt gelukkig!
Laat de tuinfeestjes en BBQ's maar komen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.