actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th October 2012, 11:08
A*vid.Van.der.haegen A*vid.Van.der.haegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 103
Zonder aanleiding afgetuigd op tram

"Zonder aanleiding afgetuigd op tram"

Bron: Gazet van Antwerpen donderdag, 11 oktober 2012

08:19Update Antwerpen (2018) Kort na middernacht zaterdag werd Berten Vanhoudt (30) uit Edegem op tram 15 ter hoogte van station Diamant in Antwerpen in elkaar geslagen. Op de camerabeelden kon de politie 19 mannen onderscheiden die de jongeman sloegen en stampten. “Ik heb geluk gehad”, zucht Berten. “Ik ben opgestapt in Mortsel, even voorbij de vroegere tramterminus, om naar een feestje in Antwerpen te trekken. Op de tram maakte ik kennis met drie gekleurde gasten. Van Afrikaanse origine, of hoe zeggen ze dat? We babbelden een beetje en ik gaf hen nog een sigaret toen ze afstapten. Op dat moment riep iemand die vlak achter me in de tram zat ‘vuile schooiers’ of zoiets. Het was in elk geval in gebrekkig Nederlands. Ik keek even op, reageerde er eigenlijk niet op en we reden vervolgens verder richting ’t stad.” Een paar haltes verder brak voor Berten evenwel uit het niets de hel los. Blijkbaar was de man die het trio had uitgescholden, heel even uit de tram gestapt, aan tramstation Diamant. “Na een seconde stormde hij opnieuw binnen. Hij kwam op me af en sloeg op mijn gezicht. Ik stortte in elkaar. En nadien volgde nog een hele reeks vuistslagen en stampen op mijn hoofd."
Een medereiziger verwittigde de tramchauffeur en de hulpdiensten werden gealarmeerd. De diagnose op de spoeddienst loog er niet om: een stuk voortand kwijt, zwellingen over het hele aangezicht, een beschadigd rechteroog, bloeduitstortingen en mogelijk een barst in de neus en het kaakbeen. Berten is momenteel arbeidsongeschikt. “Waarom vielen die gasten me op zo’n manier aan? Waren ze dan echt kwaad omdat ik eerder een babbeltje had gedaan met die gekleurde jongens? Of was ik een willekeurig slachtoffer van een bende die op zoek was naar een lukraak iemand om wat klappen te geven?”
Koen Peeters, woordvoerder van De Lijn, bevestigt de feiten, zonder inhoudelijk veel meer over de zaak vrij te geven. "Al onze camerabeelden zijn doorgespeeld aan de politie. En onze tramchauffeur heeft alles verteld wat hij gezien heeft. De politie zal nu wel al het nodige doen om die agressors op te sporen.” De politie en het parket nemen de zaak zeer ernstig. “Op verschillende plaatsen hebben veiligheidscamera’s de verdachten zien vluchten. Enkelen van hen zijn al geïdentificeerd, maar we hebben nog niemand kunnen oppakken”, klinkt het bij de politie. Het parket wilt verder niet ingaan op het voorval. ”Wij zijn volop bezig met het onderzoek”, zegt parketwoordvoerder Paul Van Tigchelt.

Mijn mening: Frustratie uiten door geweld te gebruiken, liefst in groep tegen een individu, getuigt van een niveau dat haaks staat op de menselijkheid of enige redelijkheid. Blijkbaar zijn Al Qaida praktijken niet uit den boze voor andere extremisten in onze samenleving. Dan hebben ze toch nog iets gemeen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.