actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2014, 06:47
w*nnesvanbavel w*nnesvanbavel is offline
Wannes Van Bavel
 
Geregistreerd op: Feb 2014
Locatie: Zoersel
Posts: 59
Eerste Syrische vluchtelingen in ons land

Eerste Syrische vluchtelingen in ons land

22 Syrische vluchtelingen zijn gisteren met het vliegtuig in Zaventem aangekomen. Ze maken deel uit van een groep van 75 Syriërs die in het kader van hervestiging naar ons land worden uitgenodigd om hier een nieuwe toekomst op te bouwen. Ze komen allemaal uit Istanbul. De andere groepen worden de komende dagen en weken verwacht. Het gaat om 16 gezinnen met kinderen en 4 alleenstaanden.

De Syriërs hoeven geen asiel meer aan te vragen, ze hebben hun papieren van erkend politiek vluchteling al op zak. Ze zijn het slachtoffer van foltering en oorlogsgeweld. Op de koop toe hebben veel gezinnen ook zieke kinderen.

De Syrische vluchtelingen zullen ongeveer zes weken in de Fedasil-centra in Sint-Truiden en Pondrôme verblijven. Daarna krijgen ze onderdak in een appartementje, verspreid over het land.

Bron: De Standaard
Datum: 5/12/2014

Eigen mening: We moeten naar mijn mening niet het enige land van Europa zijn dat (politieke) vluchtelingen binnenlaat maar dat zijn we dan ook niet. En de manier waarop dit verlopen is staat me ook meer aan dan bv de vluchtelingen die illegaal een land proberen binnen te komen en dan jaren onder de radar verblijven en terechtkomen in het circuit van zwartwerk etc. De enige opmerking die ik mij hierover nu maak is dat ik wel eens benieuwd ben naar hoe die mensen worden uitgekozen, geselecteerd als het ware? Als dit echt zo gebeurt natuurlijk dan heeft het wel als voordeel dat er misschien echt een vorm van selectie kan zijn en er zo enkel de 'brave' vluchtelingen binnenkomen. Maar het blijft een vreemd gegeven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.