actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th March 2015, 17:33
G*ddy.Peiten G*ddy.Peiten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Loenhout
Posts: 80
'Duikvlucht duurde acht minuten'

Een Airbus A320 van Germanwings is neergestort in het Franse Prads-Haute-Bléone. Er waren 150 personen aan boord op het moment van de crash, aldus François Hollande. Volgens de Franse minister van Transport heeft niemand de crash overleefd.

Een passagiersvliegtuig van Germanwings, een Duitse lowcostmaatschappij van Lufthansa, met vluchtnummer 4U 9525 is neergestort. Het toestel was omstreeks 10 uur opgestegen en was op weg van Barcelona naar Düsseldorf, maar verdween om 10.47 uur van de radar, boven de regio Alpes-de-Haute-Provence.

Het toestel had 144 passagiers en zes bemanningsleden aan boord. De Franse politie bevestigde de crash ter hoogte van Prads-Haute-Bléone - zo'n 100 kilometer ten noorden van Nice - bevestigd aan de media.

'Duikvlucht duurde acht minuten'

Verschillende media bevestigen dat er brokstukken werden teruggevonden van het toestel. De brandweer en reddingswerkers zijn onderweg naar de plek waar het vliegtuig is neergestort, maar de tocht verloopt moeizaam omdat het wrak op zo'n 2.700 meter hoogte ligt.

Tijdens een persconferentie vertelde de persverantwoordelijke van Germanwings dat vlucht 4U 9525 gedurende acht minuten een duikvlucht maakte vooraleer het toestel de grond raakte. Over de oorzaak van de crash is nog geen duidelijkheid.

'Niemand van de 150 inzittenden heeft de crash overleefd'

Ook Bernard Cazeneuve, de minister van Binnenlandse Zaken in Frankrijk, is onderweg naar de rampplek. Dat heeft de Franse premier Manuel Valls bekendgemaakt. Intussen hebben de Franse autoriteiten een crisiscentrum opgericht in Toulouse.

De Franse staatssecretaris van Transport Alain Vidalies maakte al gauw bekend dat er geen overlevenden zijn. 'Er is een SOS-signaal afgegeven om 10.47 uur dat liet zien dat het vliegtuig op 5.000 voet hoogte vloog', klinkt het.

Geen informatie over Belgen

Buitenlandse Zaken is nog niet op de hoogte van eventuele Belgen aan boord. Het Duitse blad Bild signaleert dat er een Duitse klas op het vliegtuig zou hebben gezeten.

Eigen mening:
Dit is weeral een grote klap voor de luchtvaart. Ik hoor steeds meer mensen die niet meer durven vliegen want 'Er storten zoveel vliegtuigen neer'. Ik snap de bezorgdheid van deze mensen absoluut. Toch mag onze angst er niet voor zorgen dat we het vliegtuig gaan mijden. Nog steeds is het vliegtuig één van de veiligste vervoersmiddelen. Het zou daarnaast desastreuze gevolgen hebben voor onze economie als niemand nog het vliegtuig neemt. Wat voor leven zouden we hebben als we uit angst het vliegtuig gaan mijden? Angst bepaalt in mijn ogen al genoeg ons leven.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th March 2015, 16:32
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Duikvlucht duurde acht minuten

Net zoals G*ddy vind ik dat we niet te snel moeten denken dat het vliegtuig onveilig is. Het vliegtuig is nog steeds het veiligste vervoermiddel. Er sterven elke dag verschillende mensen op de weg door een ongeluk met een auto, bus, tram, vrachtwagen en zelfs de trein. Het is eerder toevallig dat er de laatste tijd kort na elkaar enkele vliegtuigen gecrasht zijn. Ik raad daarom iedereen aan om niet bang te zijn van het reizen met een vliegtuig, maar om de eerst komende gelegenheid opnieuw het vliegtuig te nemen. Hoelang je het uitstelt, hoe groter de angst wordt en hoe groter de kans wordt dat je dit vervoermiddel nooit meer zal gebruiken (terwijl het vliegtuig echt wel veilig is!).
Wat ik mij wel goed kan voorstellen is dat het voor de passagiers in het desbetreffende neergestorte vliegtuig een hel moest geweest zijn. Het is in mijn ogen erger om te weten dat je gaat neerstorten dan dat je onverwachts zou neerstorten. De passagiers zaten acht minuten vol angst en paniek te wachten wat er zou gebeuren. Iedereen was bang en niemand wist wat er aan de hand was. Ik vind het heel erg dat deze mensen de laatste minuten van hun leven zoveel angst voelden. Het is niet enkel erg voor de passagiers zelf, maar ook voor hun families, vrienden en kennissen. Het idee dat hun geliefden in angst leefden voor hun dood maakt het allemaal nog erger.
Hierbij betuig ik graag mijn medeleven met de slachtoffers van de ramp en hun familie, vrienden en kennissen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.