actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th October 2015, 09:43
nicolas.j*cobs nicolas.j*cobs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Vosselaar
Posts: 20
Stad: “We zien het nut niet in van lokfietsen”

Project Lokfiets zit erop. Wat heeft het onderzoek opgebracht? Hoe staat het Antwerpse stadsbestuur nu tegenover lokfietsen? En wat als u uw fiets zelf wil beveiligen met een gps?
Het onderzoek

Dankzij ons eigen onderzoek konden we de politie heel wat informatie bezorgen. Maar verder onderzoek komt er nauwelijks. Alleen de jongeman die we betrapten met onze lokfiets en de man die ongeveer een week lang met de fiets in zijn bestelwagen rondreed, werden verhoord. Maar de kans op vervolging is miniem.

En de stad?

Het Antwerps stadsbestuur blijft bij zijn standpunt: lokfietsen in Antwerpen zijn geen goed idee. “We zien er momenteel het nut niet van in. En we hebben ook andere prioriteiten”, zegt burgemeester Bart De Wever (N-VA).

Uw eigen lokfiets

Ook de constructeurs zien steeds meer het nut van gps-zenders in om fietsen te beveiligen. Fietswinkelketen iBike gaat binnenkort een achterlicht verkopen dat eenvoudig geïnstalleerd kan worden én waarmee u via uw smartphone uw fiets kunt volgen als hij gestolen wordt.

Bron: http://www.gva.be/cnt/dmf20151008_0...-van-lokfietsen

eigen mening: Ik vind het idee zeer goed en handig. Er worden altijd al zoveel fietsen gestolen dat er iets aangedaan moet worden. Als je met dit systeem er iets tegen kan doen snap ik niet dat je er tegen kan zijn. Ik zou mijn fiets veel geruster achter kunnen laten zou ik zo'n zender hebben.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th October 2015, 19:26
E*len.backx E*len.backx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Kasterlee
Posts: 131
Tegenwoordig is een ijzersterk slot niet meer voldoende om uw fiets te beveiligen tegen diefstal. In Turnhout is mijn fiets recht voor de deur gestolen. Deze praktijken gebeuren ook in Antwerpen. De stad Antwerpen raadt aan wanneer uw fiets gestolen is om de politie direct te verwittigen. Je kan tegenwoordig de diefstal online aangeven door enkele vragen te beantwoorden. Na dit artikel stel ik mij hier toch vragen over. Heeft het eigenlijk nog wel zin om uw fiets aan te geven? Volgens het artikel heeft de stad Antwerpen toch andere prioriteiten en wanneer de fietsendief gevat kan worden, is de kans op vervolging miniem.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.